Lekkage BW35 145E '72

Lees meer
25-05-2016 16:11 #160739 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Lekkage BW35 145E '72

René Minnebo schreef : Mogelijk is ook bij jou de as versleten bij de keerkring.

Je zult de keerring bedoelen... In dat geval kun je ook nog overwegen om een zg. speedi-sleeve te plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2016 21:57 #160744 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkage BW35 145E '72
Heerlijk zo een smartphone die alle corrigeert :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 20:58 - 11-06-2017 20:59 #169653 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lekkage BW35 145E '72
jaartje verder, weinig mee gereden en nu een enorme plas onder de 145. Auto op de schaarbrug omhoog. Alles netjes droog en schoongemaakt. Olie bijgevuld en de (huidige) oorzaak was meteen al duidelijk: de achterste leiding van de oliekoeler zit nu duidelijk los in zijn bevestiging. Het is nog niet gelukt om de leiding vast te zetten omdat deze op een onmogelijke plaats zit.
Wordt hier speciaal gereedschap als in een gebogen sleutel voor gebruikt of moet de bak er onderuit?

plaatje geleend uit een ander draadje.

Het gaat om de aansluiting waar hier een propje papier in zit.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 21:31 #169656 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkage BW35 145E '72

Gert Vegter schreef :

René Minnebo schreef : Mogelijk is ook bij jou de as versleten bij de keerkring.

Je zult de keerring bedoelen... In dat geval kun je ook nog overwegen om een zg. speedi-sleeve te plaatsen.


Gert beter laat dan nooit maar hier even een reactie op je repost. Wat ik bedoel is dat de as thv de keer ring wel degelijk kan inslijten. Dan helpt een nieuwe keerkring wel even maar zodra die ook maar even wat versleten is heb je de lekkage weer terug. Dit kan nl ook met de krukas gebeuren. Ik heb wel is een krukas gezien met slijtsporen thv de keer ring

@ Ruud

Ik kan nou niet op de foto zien wat je bedoeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 21:39 #169657 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lekkage BW35 145E '72
Nog een geleend plaatje. Het gaat om de aansluiting en de koperen leiding rechtsonder op onderstaand plaatje.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 21:46 #169658 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkage BW35 145E '72
Je komt er alleen maar achter wat het is als je het los draait en kijkt hoe de afsluiting hoort te zijn. Zit er een pakking in dan kan die wel is kapot zijn. Is de pakking een koperen ring dan een nieuwe plaatsen. Kan ook een leiding zijn die is opgetrompt zoals een remleiding en dan zorgt het opgetrompte deel voor de afdichting. Kan zijn dat ie al zo strak zit dat er voor de wartel geen draad meer over blijft om verder te gaan en dan gaat de verbinding lekken. Maar het kan ook zijn dat er een scheurtje in zit die je niet ziet. Een heleboel kan zijn dus. Maar het is allemaal gissen. Loshalen kijken en beoordelen en anders een nieuwe leiding met koppelingen monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 21:54 - 11-06-2017 21:54 #169660 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lekkage BW35 145E '72
René,

mijn vraag was dan ook: hoe kom ik bij die aansluiting en is er speciaal gereedschap nodig om de wartel los of vast te draaien.
20 jaar geleden heb ik het met de bak uit de auto gedaan vandaar.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2017 22:29 - 11-06-2017 22:34 #169661 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkage BW35 145E '72
Ik heb ff geen idee hoeveel ruimte je hebt maar een steek sleutel met een knik er in kan je toepassen of zoals een loodgieter een de wartel van een keukenmengkraan vast zet aan het blad dat is een tang die haaks en instelbaar is. Die kun je ook blokkeren maar heel veel kracht kun je niet zetten. Ff gegoogled voor je.

Die eerste heb ik in mijn loodgieter kist liggen, nog nooit toegepast voor de auto wel vaak voor mijn werk als loodgieter destijds

De 2e is een moderne versie van de eerste maar kun je meer kracht mee zetten. En al het echt niet lukt dan auto omhoog, cardanas losnemen, baksteen losnemen wel de bak met een krik ondersteunen en dan langzaam laten zakken tot je er goed bijkan. Let op niet te ver want je sloopt je motorsteun en rubbers en je uitlaat komt ook onder spanning te staan.

Suc6




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2017 22:40 #169743 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lekkage BW35 145E '72
Inmiddels nog meer lekkage gevonden. Via aansluiting peilbuis en zelf langs de aansluiting van de kickdownkabel. De wartel van de achterste koelleiding vastgezet maar ook daar sijpelt het nog uit. Nog meer werk aan de winkel dus.
Om overal goed bij te kunnen zal de bak eronderuit moeten, maar dat gaat op mijn poetsbrugje niet lukken.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 22:33 #169780 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lekkage BW35 145E '72
Lekkage was te overzien na een nacht. Na weken stilstand zit alle olie onerin de bak. Een rondje rond de blok gemaakt en daarna olieniveau gecontroleerd en momenteel geen zichtbare lekkage. Morgen nog maar eens kijken en op zoek naar een echte brug.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.