Nieuw tussenaslager + Cardan op oude body
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-02-2016 08:49 #158438
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Nieuw tussenaslager + Cardan op oude body is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
Iemand ervaring met het plaatsen van een caradan incl nieuw type tussenaslager/ophaning (uit een 1967 model) op een body uit 1965/1966.
Zo op het eerste gezicht lijkt het op het verwijderen van de plaat waar het oude model aan opgehangen wordt dmv de 2 rubbers. En het plaatsen van 2 de schroefdraad bussen voor de beugel waar het nieuwe type in hangt.
Iemand ervaring?
Gr Arco
Zo op het eerste gezicht lijkt het op het verwijderen van de plaat waar het oude model aan opgehangen wordt dmv de 2 rubbers. En het plaatsen van 2 de schroefdraad bussen voor de beugel waar het nieuwe type in hangt.
Iemand ervaring?
Gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2016 14:45 #158446
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Nieuw tussenaslager + Cardan op oude body
Arco, de ophanging is uitwisselbaar. Dus je kunt de steun van de ene as af schroeven en eventueel overzetten op een andere as. Of wil je het ombouwen naar een nieuwere ophanging?
Hans
Hans
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-02-2016 15:16 #158447
door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Nieuw tussenaslager + Cardan op oude body
Ik heb 2 koetsen, één uit 1967 (is een complete Amazon technisch 100%) en één uit 1966 (is alleen de koets zonder schermen/techniek).
De koets uit 1967 is verrot, en die uit 1966 heeft "een beetje werk". Ik Ik heb in die 1967 5 jaar lang het hele jaar gereden en weet dus dat de techniek goed is (weber, nieuwe koppeling, gereviseerde bak, verlaagd, TT3 As, zuigerveren, krukas/drijfstanglagers, kruiskoppelingen, krukaskeerringen, hoofdremcylinder, rembekrachtiger, B20B kop met grote kleppen... noem maar op is allemaal gedaan de afgelopen 10.000km)
Wil dus de koets uit 1966 gebruiken met alle techniek uit mijn Amazon van 1967.
Wat ik zo als verschillen zie is het volgende:
- Nieuwe type achteras wat passend gemaakt moet worden (we slijpen de brackets onder de '67 koets uit en plaatsen die op de '66 koets
- Nieuwe type cardanaslager ophanging, tunnel is iets anders qua bevestiging. Ik heb alles van de'67 dus wil die ophanging gebruiken.
- Steunen voor de remleidingen voor naar het flexibele stuk zitten op een andere plek
- Stabilisatorstang (ik heb een dikke IPD) zit op de '67 met 2 bouten tegen het chassis, bij de''66 met 1 bout en in het chassis gehaakt.
- Ruitensproeier openingen zitten op de parafan (worden dichtgelast)
Aangezien we nu die 1966 koets helemaal klaar aan het maken zijn qua laswerk zit ik te inventariseren wat ik allemaal buiten het reguliere zichtwerk, technisch moet om-lassen.
Gr Arco
De koets uit 1967 is verrot, en die uit 1966 heeft "een beetje werk". Ik Ik heb in die 1967 5 jaar lang het hele jaar gereden en weet dus dat de techniek goed is (weber, nieuwe koppeling, gereviseerde bak, verlaagd, TT3 As, zuigerveren, krukas/drijfstanglagers, kruiskoppelingen, krukaskeerringen, hoofdremcylinder, rembekrachtiger, B20B kop met grote kleppen... noem maar op is allemaal gedaan de afgelopen 10.000km)
Wil dus de koets uit 1966 gebruiken met alle techniek uit mijn Amazon van 1967.
Wat ik zo als verschillen zie is het volgende:
- Nieuwe type achteras wat passend gemaakt moet worden (we slijpen de brackets onder de '67 koets uit en plaatsen die op de '66 koets
- Nieuwe type cardanaslager ophanging, tunnel is iets anders qua bevestiging. Ik heb alles van de'67 dus wil die ophanging gebruiken.
- Steunen voor de remleidingen voor naar het flexibele stuk zitten op een andere plek
- Stabilisatorstang (ik heb een dikke IPD) zit op de '67 met 2 bouten tegen het chassis, bij de''66 met 1 bout en in het chassis gehaakt.
- Ruitensproeier openingen zitten op de parafan (worden dichtgelast)
Aangezien we nu die 1966 koets helemaal klaar aan het maken zijn qua laswerk zit ik te inventariseren wat ik allemaal buiten het reguliere zichtwerk, technisch moet om-lassen.
Gr Arco