Op zoek naar een M41 met J type Overdrive
- 14729-dummy
- Senior lid
-
Ik ben een nieuw lid en waarschijnlijk een van de jongste (19jaar),
Ik rijdt dagelijks in een Amazon Combi met een 4 bak,
Alleen omdat ik straks waarschijnlijk langere afstanden moet gaan rijden, ben ik opzoek naar een M41 met overdrive J-Type.
Omdat ik nog niet veel verdien met het werk dat ik doe is mijn budget niet erg groot.
Als iemand nog een goede bak met goede overdrive heeft liggen voor een mooie prijs, dan maakt u mij erg blij!
Ik hoor graag van jullie!!
Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet, Rowan de Vries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siegfried Willemsen (GAST)
- Nieuw lid
-
www.frankefort.nl/overdrive/ kun je eens proberen.
Niet erg goedkoop maar wel gereviseerd en compleet.
maar misschien ben je al voorzien.
- 14729-dummy
- Senior lid
-
Ik ben inderdaad al voorzien, van een M46 bak die er binnenkort onder komt.
Bedankt voor uw reactie!!
(excuses voor de late reactie)
Groeten Rowan de Vries
- Rudi
-
- Platinum lid
-
een M46 onder een amazon? Ik hoop dat je weet dat dit niet zonder slijptol en lasapparaat gaat lukken. Je hebt een speciaal of aangepast koppelinghuis nodig en je moet de tunnel van je auto nogal aanpassen.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Siegfried Willemsen (GAST)
- Nieuw lid
-
Het klopt wat Rudi zegt.
Die m46 bakken zijn goed verkrijgbaar,maar gaan idd niet passen.
Je hebt 2 koppelingshuizen nodig 1 van de m46 bak en 1 van je b18? Of b20 ,motor.
Die moeten op de Juiste manier worden doorgeslepen en aan elkaar gelast.
De cetratie moet kloppen voor je top lager(moet goed in lijn staat) anders krijg je frictie bij je top lager met alle gevolgen van dien.
Je aandrijfas moet je ook aanpassen (inkorten).
Zelf heb ik een 164 met een m410 die had ik ook willen vervangen Door een m46 maar daar heb ik de zelfde problematiek.
Alleen dan met de b30a motor.
Succes
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Naast de tunnel en de aandrijfas ook de elektronica niet vergeten, vooral de schakelaar voor de 4e versnelling is belangrijk anders kan je de OD in elke versnelling inschakelen en daar is hij niet voor gemaakt, in achteruit gaat hij volgens verschillende bronnen zelfs onmiddellijk stuk.
- 14729-dummy
- Senior lid
-
Kant en klare koppelingshuizen zijn te vinden op hukebasart.nl dus dat is geen probleem,
Ook heb ik nog een korte as liggen, deze heeft alleen nog een andere flens nodig en moet gebalanceerd worden,
Ik maak een mechanisme zodat ik de lange pook kan houden, dan hoeft er opzich helemaal niet zoveel uit de auto weg gehaalt te worden, alleen helemaal voor in de tunnelbak.
Bedankt voor jullie reacties!
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Zeker foto's van plaatsenRowan de Vries schreef : Ik maak een mechanisme zodat ik de lange pook kan houden
- Edward Tielenburg
- Nieuw lid
-
- Pv544 B18d&P210 B18?
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Rowan de Vries schreef : Ik ben op de hoogte van de aanpassingen die nodig zijn,
Ik maak een mechanisme zodat ik de lange pook kan houden, dan hoeft er opzich helemaal niet zoveel uit de auto weg gehaalt te worden, alleen helemaal voor in de tunnelbak.
Bedankt voor jullie reacties!
Je kan de bak ook scheef plaatsen, dan hoef je alleen het pookframe te verlassen www.tinustechniek.nl/aandrijffotos.html . (er is ook een pookframe met dunne stangetejs die kan je makkelijker richten) www.chesh.co.uk/projectturbor/m90pics/sideview.JPG
Als je een mechanisme maakt om de pook voorin te houden dan krijg je wel een hele lange slag(ongeveer 90cm!) om te schakelen, dat heb ik met mijn Duett gedaan, die pook ga ik inkorten.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84