Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
- Tom Fransen
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-01-2016 19:20 #157004
door Tom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys.
Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen is gemaakt door Tom Fransen
Hallo!
De achteras van mijn Duett in restauratie zou ik graag voorzien van nieuwe olie. Echter, ik krijg zowel de aftapplug als ook de vuldop niet los........
Heeft er iemand een tip hoe ik deze loskrijg. Zijn geen zeskanten waar een dop op past maar vierkant.
Thom
De achteras van mijn Duett in restauratie zou ik graag voorzien van nieuwe olie. Echter, ik krijg zowel de aftapplug als ook de vuldop niet los........
Heeft er iemand een tip hoe ik deze loskrijg. Zijn geen zeskanten waar een dop op past maar vierkant.
Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2016 20:21 #157006
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
steeksleutel 18 uit mijn hoofd.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2016 23:40 #157021
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Volgens mij past ook het vierkant van een 3/4 inch ratel. Heb je misschien een doppendoos waar een ratel in zit met een los verbindingsstuk, of las een grote moer op een dop die je niet gebruikt, en dan heb je een adapter.
Succes,
Hans
Succes,
Hans
03-01-2016 23:47 #157023
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Of las een moer op/om de vierkante plug, zodat je hem altijd met een zeskant dop kunt verwijderen (en vastzetten)."Hans Wassink" schreef:
...of las een grote moer op een dop die je niet gebruikt, en dan heb je een adapter.
- Tom Fransen
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-01-2016 09:41 #157538
door Tom Fransen
Beantwoord door Tom Fransen in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Los,
Lange pijp, passende steeksleutel en wat geduld
Thom
Lange pijp, passende steeksleutel en wat geduld
Thom
- Erik Stoter (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-01-2016 20:02 #157601
door Erik Stoter (GAST)
Beantwoord door Erik Stoter (GAST) in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Ik gebruikte de engelse sleutel en WD40 omdat mn sleutels niet pasten (denk engelse maat?)
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
22-01-2016 20:29 #157604
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Even een tip; als je altijd EERST de vulstop er uit draait kom je nooit voor verrassingen te staan.
Je zult de olie maar afgetapt hebben en er dan pas achter komen dat de vulplug niet meer los wil.
Dan kan je dus ook niet meer even naar een kennis rijden om er bijvoorbeeld een moer op te lassen :oops:
Mocht het je toch overkomen dan kan je de versnellingsbak vullen via de versnellingspook (het gat wel te verstaan)
De achteras vergt wat meer geduld, met oliespuitje via de achterasontluchting en dan telkens wachten om de opgebouwde luchtdruk te laten ontsnappen :roll:
Maar on-topic, ik zou het eerst proberen met een sleutel er op en dan , terwijl je de sleutel onder spanning houdt, de plug voorzichtig wat op z'n kop hameren.
Als het dan nog niet wil een stuk strip pakken waar je een gat in boort wat je vierkant uit vijlt zodat de strip er zo strak mogelijk omheen past.
Je kunt dan wellicht wat meer kracht zetten.
succes, groet Jan
Je zult de olie maar afgetapt hebben en er dan pas achter komen dat de vulplug niet meer los wil.
Dan kan je dus ook niet meer even naar een kennis rijden om er bijvoorbeeld een moer op te lassen :oops:
Mocht het je toch overkomen dan kan je de versnellingsbak vullen via de versnellingspook (het gat wel te verstaan)
De achteras vergt wat meer geduld, met oliespuitje via de achterasontluchting en dan telkens wachten om de opgebouwde luchtdruk te laten ontsnappen :roll:
Maar on-topic, ik zou het eerst proberen met een sleutel er op en dan , terwijl je de sleutel onder spanning houdt, de plug voorzichtig wat op z'n kop hameren.
Als het dan nog niet wil een stuk strip pakken waar je een gat in boort wat je vierkant uit vijlt zodat de strip er zo strak mogelijk omheen past.
Je kunt dan wellicht wat meer kracht zetten.
succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
23-01-2016 07:29 #157611
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Achteras plug en vuldop (vierkantje) loskrijgen
Deze stond er nog niet tussen 
Gewoon een Baco van een goed merk (blijven de bekken tenminste parallel).
Gewoon een Baco van een goed merk (blijven de bekken tenminste parallel).
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project