revisie automaat
- Ron Dubbeld
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2015 23:54 #156053
door Ron Dubbeld
revisie automaat is gemaakt door Ron Dubbeld
Ik ben bezig met de eventuele aanschaf van een amazon automaat, alleen de automaat is gereviseerd en niet op de juiste wijze, nu wordt er over gesproken om er een schakelbak in te zetten.
Uiteraard ben ik daar niet enthousiast over, wie heeft er een tip voor een goede, betrouwbaar en kundig adres welke wel op een juiste manier een automaat kan reviseren, zijn daar ervaringen mee in het algemeen .Klopt het dat de automaten uit de auto's met bouwjaar 65-67 zeer onbetrouwbaar zijn??
Uiteraard ben ik daar niet enthousiast over, wie heeft er een tip voor een goede, betrouwbaar en kundig adres welke wel op een juiste manier een automaat kan reviseren, zijn daar ervaringen mee in het algemeen .Klopt het dat de automaten uit de auto's met bouwjaar 65-67 zeer onbetrouwbaar zijn??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-11-2015 10:01 #156059
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic revisie automaat
Nee klopt niet, de Borg Warner BW35 is jarenlang in grote aantallen door veel Europese autofabrikanten naar grote tevredenheid toegepast.
Het is natuurlijk wel een ouderwetse automaat. Dat betekent een traditionele koppelomvormer, die niet erg efficiënt werkt. Een Amazon automaat is dus aanzienlijk slomer dan een handgeschakeld exemplaar en heeft een hoger brandstofverbruik, maar dat hoort dus.
Het is natuurlijk wel een ouderwetse automaat. Dat betekent een traditionele koppelomvormer, die niet erg efficiënt werkt. Een Amazon automaat is dus aanzienlijk slomer dan een handgeschakeld exemplaar en heeft een hoger brandstofverbruik, maar dat hoort dus.
26-11-2015 10:40 #156061
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic revisie automaat
Een revisiebedrijf waar ik goede ervaringen mee heb is dit:
www.automatenrevisie.nl/
De BW35 automaat, mits in goede staat, is alleszins betrouwbaar en gaat lang mee als er af en toe enig onderhoud wordt verricht, zoals schoonmaken van het filter, verversen van de ATF en controleren van het niveau van de ATF.
De indianenverhalen over onbetrouwbaarheid ontstaan doordat mensen een klassieker kopen met een 40 of 50 jaar oude automaat, waarvan de historie onbekend is, en dan verwachten daar jarenlang probleemloos mee te kunnen rijden.
De BW35 automaat, mits in goede staat, is alleszins betrouwbaar en gaat lang mee als er af en toe enig onderhoud wordt verricht, zoals schoonmaken van het filter, verversen van de ATF en controleren van het niveau van de ATF.
De indianenverhalen over onbetrouwbaarheid ontstaan doordat mensen een klassieker kopen met een 40 of 50 jaar oude automaat, waarvan de historie onbekend is, en dan verwachten daar jarenlang probleemloos mee te kunnen rijden.
26-11-2015 11:58 #156066
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic revisie automaat
Die BW35 is een redelijke automaat, maar kwetsbaar en gaat niet zo lang mee als een schakelbak.
Let op !. er moet ATF-F olie in en NIET de rode ATF die je bij de benzinepomp en andere bedrijven ziet staan.
Daar zit Dextron is en als je dat erin gooit dan gaat de BW35 slippen.
Kroon is nog een van de weinige olieboeren die ATF-F levert, in literblikjes.
Even wat rechtzetten, in mijn 1800E heb ik er een, die is zuiniger dan de 1800ES/S/E met schakelbak M41 en OD !.
Dit heb ik gemerkt na jarenlang met meerdere 1800's Europa doorkruist te hebben, hij schakelt op de goede momenten.
Nadeel is wel de hoge toeren die je rijdt op de snelweg, waar hoe vaak zit je met je klassieker op de snelweg.
Er zijn een aantal revisie bedrijven, let op een revisie kan duur zijn en soms meer dan 1000 euro kosten.
Ook kan de bak en de kickdown worden afgesteld, dus laat eerst ernaar kijken door iemand met ervaring en de olie eruit laten lopen.
Ziet de olie er donkerrood/zwart uit en stinkt hij verbrand, dan kun je nog proberen om deze te verversen.
Zie je veel gruis aan de plug of in de olie dan zal het reviseren worden.
O ja, het olieniveau check je met de motor stationair lopend, en is een verschil tussen koud en warm.
Laat ons weten wat er uit komt, ben benieuwd, succes
Let op !. er moet ATF-F olie in en NIET de rode ATF die je bij de benzinepomp en andere bedrijven ziet staan.
Daar zit Dextron is en als je dat erin gooit dan gaat de BW35 slippen.
Kroon is nog een van de weinige olieboeren die ATF-F levert, in literblikjes.
Even wat rechtzetten, in mijn 1800E heb ik er een, die is zuiniger dan de 1800ES/S/E met schakelbak M41 en OD !.
Dit heb ik gemerkt na jarenlang met meerdere 1800's Europa doorkruist te hebben, hij schakelt op de goede momenten.
Nadeel is wel de hoge toeren die je rijdt op de snelweg, waar hoe vaak zit je met je klassieker op de snelweg.
Er zijn een aantal revisie bedrijven, let op een revisie kan duur zijn en soms meer dan 1000 euro kosten.
Ook kan de bak en de kickdown worden afgesteld, dus laat eerst ernaar kijken door iemand met ervaring en de olie eruit laten lopen.
Ziet de olie er donkerrood/zwart uit en stinkt hij verbrand, dan kun je nog proberen om deze te verversen.
Zie je veel gruis aan de plug of in de olie dan zal het reviseren worden.
O ja, het olieniveau check je met de motor stationair lopend, en is een verschil tussen koud en warm.
Laat ons weten wat er uit komt, ben benieuwd, succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Ron Dubbeld
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2015 23:04 #156092
door Ron Dubbeld
Beantwoord door Ron Dubbeld in topic revisie automaat
Bedankt voor de reactie, ik ben wat wijzer en ga er mee aan de slag
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 19:59 #156106
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic revisie automaat
Ik heb ook een Amazon met automaat gehad, die is 3x geereviseerd.
2x zelf betaald en 1x garantie... idd meer dan 1000 Euro.
Na de 3e keer had ik er genoeg van!
Ik rijd nu met een 5 bak uit een 240 van 50 Euro.
1 op 10 ipv 1 op 8 en rustig 120 kunnen rijden.
Je kan er beter een automaat met overdrive uit een 740 in zetten als je juist automaat wilt blijven rijden, goedkoper, betrouwbaarder en zuiniger rijden.
www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Ik weet niet of deze past maar er schijnen ook automaatbakken van BMW te passen.
2x zelf betaald en 1x garantie... idd meer dan 1000 Euro.
Na de 3e keer had ik er genoeg van!
Ik rijd nu met een 5 bak uit een 240 van 50 Euro.
1 op 10 ipv 1 op 8 en rustig 120 kunnen rijden.
Je kan er beter een automaat met overdrive uit een 740 in zetten als je juist automaat wilt blijven rijden, goedkoper, betrouwbaarder en zuiniger rijden.
Ik weet niet of deze past maar er schijnen ook automaatbakken van BMW te passen.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-11-2015 00:59 #156113
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic revisie automaat
Beste Ron, ik heb dit topic een beetje gevolg, maar als ik voor een automaat zou gaan zou ik ook een modernere nemen alleen al om het beter schakelen en de overbrengings verhoudingen.
Ik rijdt zelf met een M41 bak is ook rustig rijden.
ik hoop dat je een beetje helpt met je keuze
success
Johan Geers
Ik rijdt zelf met een M41 bak is ook rustig rijden.
ik hoop dat je een beetje helpt met je keuze
success
Johan Geers
28-11-2015 11:01 #156121
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic revisie automaat
Dat een modernere viertraps automaat te prefereren is, behoeft natuurlijk geen betoog. Inbouw van zoiets in een Amazon vergt echter een aantal aanpassingen. Kun je die zelf uitvoeren, dan moet je het zeker niet nalaten. Uitbesteden wordt evenwel een kostbare zaak. Daarbij komt dan nog het risico van de aanschaf van een gebruikte bak, want de kans dat zo’n ding het op niet al te lange termijn begeeft, is reëel. En dat betekent weer uitbouwen, reviseren en inbouwen...
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-11-2015 12:25 #156123
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic revisie automaat
Onderschat niet het werk om een 4 traps automaat al dan niet met het blok en al om te bouwen.
ik heb zo een omgebouwde amazon met de aissin aw71l automaat met overdrive en de bijbehorende b200e motor.
de modificaties aan de tunnel en bodem/ophanging is aanzienlijk.
maar mits goed gelast een uitstekende betrouwbare auto waar je snel mee kunt rijden.
ook de olieleiding tussen bak en radiator en de electra , alles moet 1:1zo uit een 240-740-940 of een 360 gelepeld
worden , dat is het makkelijkst.
sterker nog , bij de mijne is de bak geeneens los geweest van de motor , het liep al goed dus waarom loshalen.
ik heb zo een omgebouwde amazon met de aissin aw71l automaat met overdrive en de bijbehorende b200e motor.
de modificaties aan de tunnel en bodem/ophanging is aanzienlijk.
maar mits goed gelast een uitstekende betrouwbare auto waar je snel mee kunt rijden.
ook de olieleiding tussen bak en radiator en de electra , alles moet 1:1zo uit een 240-740-940 of een 360 gelepeld
worden , dat is het makkelijkst.
sterker nog , bij de mijne is de bak geeneens los geweest van de motor , het liep al goed dus waarom loshalen.
28-11-2015 14:26 #156124
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic revisie automaat
Bij aanschaf opletten dat de bak een mechanische kilometerteller heeft, de bakken die aangeboden worden zijn meestal zonder km aansluiting.
De AW71 heeft dezelfde schakelmomenten als de BW35, maar de AW72L heeft andere, dus schakelt de bak op andere toeren .
Je kunt de bakken zonder mechanische km aansluiting wel voorzien van een aparte mechanische, maar dat ais weer een hoop werk.
Wat tevens belangrijk is, dat bij het omlassen van het Bellhouse naar een voor de B20/18 passende voorste deel, dit bijzonder nauwkeurig wordt gedaan.
Als dit niet volledig past, dan draai je het pomphuis binnen de kortste keren kapot, waardoor hij gaat lekken en niet lang erna is hij stuk.
Zoals gezegd is het nogal veel werk
En onderdelen verzamelen (schakel pookje met draadboom, ingekorte tussenas en oliekoelkanalen aanpassen zodat hij weer door de radiator wordt gekoeld en ev vervangen van mechanische km teller)
De AW71 heeft dezelfde schakelmomenten als de BW35, maar de AW72L heeft andere, dus schakelt de bak op andere toeren .
Je kunt de bakken zonder mechanische km aansluiting wel voorzien van een aparte mechanische, maar dat ais weer een hoop werk.
Wat tevens belangrijk is, dat bij het omlassen van het Bellhouse naar een voor de B20/18 passende voorste deel, dit bijzonder nauwkeurig wordt gedaan.
Als dit niet volledig past, dan draai je het pomphuis binnen de kortste keren kapot, waardoor hij gaat lekken en niet lang erna is hij stuk.
Zoals gezegd is het nogal veel werk
En onderdelen verzamelen (schakel pookje met draadboom, ingekorte tussenas en oliekoelkanalen aanpassen zodat hij weer door de radiator wordt gekoeld en ev vervangen van mechanische km teller)
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express