orginele hoogte
- John Hackmann (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-06-2015 22:18 #152078
door John Hackmann (GAST)
orginele hoogte is gemaakt door John Hackmann (GAST)
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten wat de standaard hoogte van een Amazon is.
Daarnaast wie heeft er tips/ervaring omtrent verlagen en welke (merk?) veren er te koop zijn en met hoeveel cm.
Ik zou graag willen weten wat de standaard hoogte van een Amazon is.
Daarnaast wie heeft er tips/ervaring omtrent verlagen en welke (merk?) veren er te koop zijn en met hoeveel cm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-06-2015 23:06 #152079
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic orginele hoogte
John, hoogte weet ik niet maar ik heb onlangs een set verlatingsveren van -40mm gemonteerd en er is nog steeds voldoende ruimte tot de weg
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-06-2015 23:32 #152092
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic orginele hoogte
Wat ik heb kunnen vinden in mijn niet onaanzienlijke hoeveelheid literatuur is uit de Engelse of Amerikaanse tijdschriften en wordt aangegeven met 4' 10" . De vertaalslag naar centimeters kan ik niet maken.
Vind ik ook niet belangrijk.
In tegenstelling tot Arno heb ik mijn Amazon juist iets hoger staan op de achteras.
Afstandsrubbers van de MB 190 serie passen op de schroefveren van de Amazon (sedan), combi weet ik niet.
Tijdens autorallies kom ik geregeld op bospaden en dan is maximale grondspeling te prefereren boven een lager zwaartepunt.
De beweging om de rol-as hou ik in toom met een stabilisator van IPD.
Af en toe krijg ik commentaar van Alfisti en Porschisten dat ze in het korte bochtenwerk moeite moeten doen om me bij te kunnen houden. Op de rechte stukken heb ik slechts de standaard 80 PK's .
Hoe laag wil je gaan en tot welk doel? Technisch is alles mogelijk, maar imho moet een Amazon redelijk comfortabel zijn en daarbij nog enigszins sportief bruikbaar. Voor mijn behoeften heb ik momenteel het beste compromis.
Vind ik ook niet belangrijk.
In tegenstelling tot Arno heb ik mijn Amazon juist iets hoger staan op de achteras.
Afstandsrubbers van de MB 190 serie passen op de schroefveren van de Amazon (sedan), combi weet ik niet.
Tijdens autorallies kom ik geregeld op bospaden en dan is maximale grondspeling te prefereren boven een lager zwaartepunt.
De beweging om de rol-as hou ik in toom met een stabilisator van IPD.
Af en toe krijg ik commentaar van Alfisti en Porschisten dat ze in het korte bochtenwerk moeite moeten doen om me bij te kunnen houden. Op de rechte stukken heb ik slechts de standaard 80 PK's .
Hoe laag wil je gaan en tot welk doel? Technisch is alles mogelijk, maar imho moet een Amazon redelijk comfortabel zijn en daarbij nog enigszins sportief bruikbaar. Voor mijn behoeften heb ik momenteel het beste compromis.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-06-2015 11:16 #152096
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic orginele hoogte
4 feet en 10 inch ....
1 foot = 12 inch, dus totaal 58 inch
1 inch = 2,54 cm, dus ruim 147,3 cm :ugeek:
Siang : goede tip, die MB190 rubbers !
1 foot = 12 inch, dus totaal 58 inch
1 inch = 2,54 cm, dus ruim 147,3 cm :ugeek:
Siang : goede tip, die MB190 rubbers !
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-06-2015 20:48 #152115
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic orginele hoogte
bigfoot!!!! Een Amazon zal meestal niet bijna 5 feet van de grond staan, behalve op de brug......