brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-04-2015 00:09 #150147
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
brede cq GT velgen met of zonder chroomring? is gemaakt door Rudi
Hallo,
heeft er iemand ervaring met chroomringen op brede cq GT velgen?
Er stellen zich mij hierbij enkele vragen:
ten eerste of het goed uit ziet, graag zie ik foto's,
maar ook of ze er niet na een paar bochten vanaf lopen,
tevens hoe goed de chroomringen op de velg aansluiten.
groeten,
Rudi
heeft er iemand ervaring met chroomringen op brede cq GT velgen?
Er stellen zich mij hierbij enkele vragen:
ten eerste of het goed uit ziet, graag zie ik foto's,
maar ook of ze er niet na een paar bochten vanaf lopen,
tevens hoe goed de chroomringen op de velg aansluiten.
groeten,
Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-04-2015 08:14 #150148
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
Rudi zie mijn topic mbt brede velgen
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-04-2015 08:15 #150151
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-04-2015 08:17 #150152
door Arno Pfennings
En ja, bij hard door de bocht scheuren vloog er 1 bij mij af :shock: ....ik denk nu aan vast kitten.
De chroomringen hebben aan de binnenkant rondom allemaal strookjes veerstaal zitten die schurend/klemmend tegen de velg op worden geduwd
De chroomringen hebben aan de binnenkant rondom allemaal strookjes veerstaal zitten die schurend/klemmend tegen de velg op worden geduwd
04-04-2015 09:46 #150153
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
Ik heb Ravus ringen op de velgen van mijn 1800S, alleen zijn het niet de diepste ringen. Maar het blingt wel. Ik moet moeite doen om ze eraf te krijgen.
Bijlage screenshot%202013-10-28%2009.jpg niet gevonden
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:
04-04-2015 12:28 #150160
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
Voor 15” velgen zijn de gepolijste RVS-ringen (geen chroom!) verkrijgbaar in drie dieptematen, zie
hier
.
Zelf heb ik ervaring met de standaard 4 cm diepe uitvoering (in combinatie met de witte zijvlakken) op GT-velgen onder een PV544.
De binnenrand van deze ringen sluit niet perfect aan op de velg, daar blijft ca. een centimeter speling. In hoeverre je dat een storende aanblik vindt, is natuurlijk persoonlijk. Bij de diepere uitvoeringen is hiervan wellicht minder of geen sprake, of valt het minder op, dat zou Arno Pfennings moeten weten.
Ik heb nooit ondervonden dat er een ring van de velg afliep, maar ik neem bochten dan ook niet op maximum snelheid
. Nadeel van deze ringen is dat de klempassing onvermijdelijk met zich meebrengt dat de lak van je velgen behoorlijk wordt beschadigd. Uiteraard zie je dat pas na het verwijderen van een ring.
Zelf heb ik ervaring met de standaard 4 cm diepe uitvoering (in combinatie met de witte zijvlakken) op GT-velgen onder een PV544.
De binnenrand van deze ringen sluit niet perfect aan op de velg, daar blijft ca. een centimeter speling. In hoeverre je dat een storende aanblik vindt, is natuurlijk persoonlijk. Bij de diepere uitvoeringen is hiervan wellicht minder of geen sprake, of valt het minder op, dat zou Arno Pfennings moeten weten.
Ik heb nooit ondervonden dat er een ring van de velg afliep, maar ik neem bochten dan ook niet op maximum snelheid
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-04-2015 12:31 #150161
door Arno Pfennings
Ik heb de 6cm diepe ringen en het hadden zelfs de 7cm diepe uitvoeringen mogen zijn. Mijn velgen zijn 3cm breder dan standaard du smet 4cm op standaard zou je goed moeten zitten.
04-04-2015 12:49 #150162
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
Dat klopt. Zo'n tien jaar geleden had ik deze op de standaard velgen van mijn toenmalige PV444 en daar sluiten ze redelijk goed op aan. Overigens ook nog nadat ik deze velgen met 1" had laten verbreden."Arno Pfennings" schreef:
...met 4cm op standaard zou je goed moeten zitten.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2015 18:58 #150216
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic brede cq GT velgen met of zonder chroomring?
Hartelijk dank voor de reacties.
Het is natuurlijk ook nog eens zo dat de GT velgen niet allemaal dezelfde ET waarde hebben, daarvoor de verschillend diepe ringen. Te diep past dan niet, en te ondiep geeft een kier tussen ring en middendeel velg ...
groeten, Rudi
Het is natuurlijk ook nog eens zo dat de GT velgen niet allemaal dezelfde ET waarde hebben, daarvoor de verschillend diepe ringen. Te diep past dan niet, en te ondiep geeft een kier tussen ring en middendeel velg ...
groeten, Rudi
06-04-2015 20:17 #150220
door Gert Vegter
De GT-velgen op de bovengenoemde PV544 zijn de momenteel nog leverbare replica exemplaren met een ET-waarde van 10 mm.