overdrive van 122 S

  • 13357-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2015 09:42 #149336 door 13357-dummy
overdrive van 122 S is gemaakt door 13357-dummy
De overdrive van mijn Volvo 122 S ( 1966 ) schiet er steeds uit en dan weer in ; heel vaak.... Maar het komt ook vaak voor dat ie niet werkt. Hij is 3 maanden geleden vernieuwd en goed aan gesloten.
Kan het met warmte te maken hebben?? Ik weet het niet meer... Groet Harry Rupert :cry: Wie weet de oplossing ???
mag ook naar.... hrupert@zeelandnet.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2015 09:54 #149337 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic overdrive van 122 S
Hoi harry,

Moeilijk zo te zeggen maar het klinkt haast als dat je ergens een slecht contact hebt in je electrische systeem. Hoe schakel je hem in? Met een aan/uit schakelaar of een drukschakelaar waarna een relais het overneemt.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2015 00:21 #149367 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic overdrive van 122 S
Beste Harry, komt de spanning voor de solonid overdrive regelrecht van je accu met een zekering er tussen want dat is de beste methode om de solonoid aan te sturen.
Of gaat hij slippend in en uit de overdrive want dan is het een mechanisch probleem.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2015 15:12 #149381 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic overdrive van 122 S
Systematische controleren werkt het beste, je zegt hij is ' vernieuwd ' dan ben ik benieuwd wat er is gedaan en welke olie erin zit. Om welke gaat het überhaupt, een D Type of een J-type ?
Eerste kijken of hij stroom krijgt en het geheel massa heeft, als je in zijn vier de OD inschakelt moet je een klikje horen, bij dé solenoïde.
Dan oliedruk en nivo checken, ik vul hem altijd iets bij met de voorzijde opgekrikt, dan kan de olie mooi naar de OD lopen.
Op de brug achterwielen omhoog en dan manometer aansluiten om te zien of, en zo ja, hoeveel druk hij opbouwt.
Bij een wat oudere OD adviseer ik 80w90 olie van Kroon of een ander goed merk.
Een gereviseerde kun je kiezen tussen ATF F of gewone 20w50 motorolie, de laatste gebruik ik bij gereviseerde OD's.

Als je wilt dat ik er naar kijk, geef me een PB, zit in Arnhem, kijk maar naar de site sbka.nl

Groeten,

Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD