Automaat in een Duett.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 15:58 #148958 door Mathieu van den Bosch
Automaat in een Duett. is gemaakt door Mathieu van den Bosch
Hoi,

Is er misschiem iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een automaat in een Duett?

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 19:30 #148965 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Automaat in een Duett.
Waarom zou je een automaat in een Duett willen???

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 19:57 #148966 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Automaat in een Duett.
waarom niet ? automaat rijd heerlijk, ik heb 2 auto's met automaat en voor mijn werk rij ik een lange Mercedes sprinter 7 traps en die rijd helemaal heerlijk en snel met optrekken echt niet normaal.

Er zal alleen in de duett veel aangepast moeten worden.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 20:12 #148967 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Automaat in een Duett.

"van Bosch" schreef:
Is er misschien iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een automaat in een Duett?

Zo iemand is er in NL niet, vermoed ik. Ook in het buitenland zijn mij geen voorbeelden bekend van een Duett met automaat, wel van een PV444/544 met automaat. Omdat ik zelf tweemaal op het punt heb gestaan een automaat in een Katterug te bouwen (maar nooit gerealiseerd), heb ik me daar enkele jaren geleden een tijd in verdiept.
Zo is er in de USA in ieder geval één 544 bekend met de originele B18 plus een BW35. De invalide eigenaar was actief op het Brickboard-forum maar is enkele jaren geleden overleden.
Verder ken ik in de USA een 544 met 302 Ford V8 en AOD viertrapsautomaat, een 444 met een Chevy V6 plus 700R4 automaat en een 444 met Buick V6 plus 700R4 viertrapsautomaat. Vooral in de USA zullen er zeker meer zijn in combinatie met een niet originele motor.
Die 444 met Buick V6 kun je hier bekijken.

Wil je een automaat achter de originele B18, dan is een BW35 drietraps de eenvoudigste keuze (maar ook nog een hoop werk) en een viertraps AW70 of AW71 de mooiste oplossing (en nog meer werk).

Het antwoord op de vraag van Joop:
Een automatische versnellingsbak werkt (vooral in het met 8 miljoen auto’s “bevolkte” NL) uitermate comfortverhogend en frustratieverlagend. Zowel in een moderne als in een klassieke auto. Zowel mijn Amazon met automaat als mijn Hyundai Coupé V6 met automaat vind ik dan ook bijzonder prettig in het gebruik en een handgeschakelde bak hoef ik nooit meer, dat beschouw ik als iets uit de technische prehistorie...

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 20:24 #148968 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Automaat in een Duett.
Toen ik na jaren mijn tweede de Amazon kocht was het mede vanwege die prachtige lange versnellingspook :)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 21:20 #148971 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Automaat in een Duett.
Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar met een automaat rijdt je niet echt met een auto vind ik :)
Bijkomend nadeel is dat de automaat een deel van het motorvermogen opslorpt.
Een duett is een 'werk' auto, ik kan mij niet direct voorbeelden voor de geest halen van dergelijke auto's met een automaat.
De hedendaagse techniek is natuurlijk veel verbeterd, maar ik denk niet dat je een moderne automaat wil gaan inbouwen?
Automaat rijden is in mijn ogen meer iets voor 'luie' mensen, of mensen die daartoe genoodzaakt zijn vanwege lichamelijke beperkingen. In Zweden zijn er veel zogenaamde 'tractors' gebouwd op het chasis en met de techniek van een Duett. Misschien maak je daar meer kans om voorbeelden van automaat Duett's te vinden. In ieder geval zal je de tunnel moeten aanpassen.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 21:58 #148974 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Automaat in een Duett.
Waarom geen Automaat, die vraag heb ik inderdaad ook aan Twan Vinders ( VKM46-2014 blz 18 www.volvokv.nl/index.php?option= ... 6&Itemid=6 ) gesteld. Hij is met een Duett "special" bezig en heeft daar gekozen voor een 5 bak. Volgens Twan ligt de automaat lager onder de carroserie waardoor je bij de Duett niet weg komt met het kruis tussen de chassis balken. Dit zou dan ook aangepast moeten worden en dan is het nog maar de vraag of de APK keurmeester daar zo blij mee is :cry:

Groeten, Rob

Bijlagen:

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 22:28 #148977 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Automaat in een Duett.
Hoi,

Dank voor de reacties. De vraag stond op een amerikaans forum, zie: forums.swedespeed.com/showthread ... -Automatic Die nodige aanpassingen aan het chassis zullen inderdaad wat lastig zijn, al helemaal in Amerika!
Zal het doorgeven aan de mensen in Amerika. Kan ik de foto van Rob gebruiken?

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 22:37 #148978 door Rob Baeten
Zal geen probleem zijn om de foto te gebruiken Mathieu, ik heb hem zelf ook een hele tijd geleden gevonden op het internet.

Groeten, Rob

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 22:56 #148980 door Rob Baeten
Nu dat je het over een Amerikaanse site hebt, deze was ik al eens eerder tegen gekomen. Ik kan niet een echt goede link vinden, mischien kun je hier eens naar kijken. Ik moet wel zeggen dat deze man erg ver is gegaan oppositelock.jalopnik.com/americ ... -507572970 . Er ligt in elk geval wel een Automaat in :) ( GM 4L60E automatic trans with overdrive )