Automaat in een Duett.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Is er misschiem iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een automaat in een Duett?
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Er zal alleen in de duett veel aangepast moeten worden.
Zo iemand is er in NL niet, vermoed ik. Ook in het buitenland zijn mij geen voorbeelden bekend van een Duett met automaat, wel van een PV444/544 met automaat. Omdat ik zelf tweemaal op het punt heb gestaan een automaat in een Katterug te bouwen (maar nooit gerealiseerd), heb ik me daar enkele jaren geleden een tijd in verdiept."van Bosch" schreef:
Is er misschien iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een automaat in een Duett?
Zo is er in de USA in ieder geval één 544 bekend met de originele B18 plus een BW35. De invalide eigenaar was actief op het Brickboard-forum maar is enkele jaren geleden overleden.
Verder ken ik in de USA een 544 met 302 Ford V8 en AOD viertrapsautomaat, een 444 met een Chevy V6 plus 700R4 automaat en een 444 met Buick V6 plus 700R4 viertrapsautomaat. Vooral in de USA zullen er zeker meer zijn in combinatie met een niet originele motor.
Die 444 met Buick V6 kun je hier bekijken.
Wil je een automaat achter de originele B18, dan is een BW35 drietraps de eenvoudigste keuze (maar ook nog een hoop werk) en een viertraps AW70 of AW71 de mooiste oplossing (en nog meer werk).
Het antwoord op de vraag van Joop:
Een automatische versnellingsbak werkt (vooral in het met 8 miljoen auto’s “bevolkte” NL) uitermate comfortverhogend en frustratieverlagend. Zowel in een moderne als in een klassieke auto. Zowel mijn Amazon met automaat als mijn Hyundai Coupé V6 met automaat vind ik dan ook bijzonder prettig in het gebruik en een handgeschakelde bak hoef ik nooit meer, dat beschouw ik als iets uit de technische prehistorie...
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Bijkomend nadeel is dat de automaat een deel van het motorvermogen opslorpt.
Een duett is een 'werk' auto, ik kan mij niet direct voorbeelden voor de geest halen van dergelijke auto's met een automaat.
De hedendaagse techniek is natuurlijk veel verbeterd, maar ik denk niet dat je een moderne automaat wil gaan inbouwen?
Automaat rijden is in mijn ogen meer iets voor 'luie' mensen, of mensen die daartoe genoodzaakt zijn vanwege lichamelijke beperkingen. In Zweden zijn er veel zogenaamde 'tractors' gebouwd op het chasis en met de techniek van een Duett. Misschien maak je daar meer kans om voorbeelden van automaat Duett's te vinden. In ieder geval zal je de tunnel moeten aanpassen.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rob
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Dank voor de reacties. De vraag stond op een amerikaans forum, zie: forums.swedespeed.com/showthread ... -Automatic Die nodige aanpassingen aan het chassis zullen inderdaad wat lastig zijn, al helemaal in Amerika!
Zal het doorgeven aan de mensen in Amerika. Kan ik de foto van Rob gebruiken?
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rob
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-