Distributie vervangen Volvo 240 2.3. 1986

• Andre van Stuijvenberg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 16:24 #145197 door Andre van Stuijvenberg
Distributie vervangen Volvo 240 2.3. 1986 is gemaakt door Andre van Stuijvenberg
Ik ben recent gast geworden.
Word in het nieuwe jaar lid.

Heb een 240 van 1986. Fantastische auto. In jan. gekocht. Met lpg. Nu al meer dan 25.000 mee gereden. 1x een beurt van 400,-. Verder niets.

Nu vraag ik me af: wanneer distributie vernieuwen? Ik weet niet wanneer oude eigenaar het gedaan heeft.

Garage zegt: ziet er nog goed uit... doe het eind van het jaar als ie weer gekeurd moet worden. Kosten: 160,-

1. Nu zie ik bij de onderdelenshop dat een riem maar 14,95 kost. Is dat niet erg goedkoop? Of zie ik iets over het hoofd??

2. Stel... mijn riem knapt... loopt dan de hele motor in de soep? Ik heb het wel eens met een VW Golf gehad... andere riem erop en rijden maar. Geldt dat voor een Volvo 240 2.3. ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2014 17:17 #145198 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Distributie vervangen Volvo 240 2.3. 1986
Hoi Andre,

Welkom bij de club. Leuk dat je lid wordt en een 2 serie hebt. Zelf heb ik een 245 uit California. Wat betreft je distributie zou ik niet wachten. Je ziet wat de kosten zijn voor het vervangen, dat weegt niet op tegen het vervangen van het blok als deze wel vastloopt. Vergeet niet de waterpomp me te nemen want je bent toch bezig dus zou ik die ook doen. Sommige Volvo motoren die in de 2 serie liggen zijn vrijlopers, dat wil zeggen breekt je riem dan is er niets aan de hand maar welke motoren dat zijn weet ik niet. Misschien dat iemand op het forum het weet. Nu heeft het gros op dit forum en bij VKV club heeft een oudere Volvo dan de 2 serie. Er is nog een forum waar specifiek over de 2 serie geschreven wordt en als je hier je antwoord niet kan vinden dan is dat daar wel. Maar ik weet zeker dat er hier ook deskundigen zijn die je verder kunnen helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD