stuurbekrachtiging in de katterug

• Jasper van Bladeren (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2014 10:14 #144801 door Jasper van Bladeren (GAST)
stuurbekrachtiging in de katterug is gemaakt door Jasper van Bladeren (GAST)
hallo,

onderstaande tekst is praktisch gelijk aan een ander topic wat ik zojuist heb geplaats alleen is het onderwerp net iets anders ;)
een tijdje geleden heb ik een katterug gekocht om af en toe een beetje mee rond te rijden..

helaas rijd de auto zo lekker dat ik er toch elke dag weer mee naar werk ga! ergens zonde maar ik vind dat een auto moet rijden.. oud of nieuw..

ergens mis ik dus wel wat comfort! wie heeft er ervaring met stuurbekrachting in een katterug?

graag hoor ik van jullie hoe het inbouwen is gegaan, linkjes naar topics daarover en eventuele tips hierbij! en eventuele links naar verkopers van dergelijke systemen??

alvast bedankt!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2014 11:08 #144802 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic stuurbekrachtiging in de katterug
Dat is ez powersteering.
de rede dat er weinig te vinden is over 5 bakken en stuurbekrachtiging in de katterug is omdat de markt klein is.
de meesten houden hun katterug origineel en een katterug stuurt met een goed onderhouden en afgestelde stuurinrichting
lichter dan een amazon..
het is allemaal wel mogelijk maar als je dergelijke modificaties aanbrengt val je van het een in het ander , remmen bijvoorbeeld.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2014 21:17 #145034 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic stuurbekrachtiging in de katterug
hallo rene,

dank voor je reactie! ez heb ik ondertussen ook op dit forum eea over gelezen. prijzen zijn denk ik de enige reden die mij tegen houden. voor mij iets te duur omdat het natuurlijk niet perse nodig is.

even doorsparen dus.

toch bedankt!

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2014 01:55 #145050 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic stuurbekrachtiging in de katterug
Jasper, mocht je toch plannen in de richting van stuurbekrachting hebben lees dan even het artikel "Jan & Twan op blz 16 van het VKM uit 2009 www.volvokv.nl/index.php?option= ... 7&Itemid=6 VKM 08-2009. Daar bouw je zet een bekrachting voor een fractie van het geld. Twan heeft inmiddels ook een betere interface gebouwd voor dit systeem. Mocht je interesse hebben dan laat ik het hem wel weten, hij kan je nog veel meer vertellen over dit systeem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2014 12:23 #145059 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic stuurbekrachtiging in de katterug
dank je wel voor de reactie!

erg interesant stuk, mocht ik de stap zetten om te starten met de stuurbekrachtiging laat ik het weten via een pb.

dank voor de info!

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2014 11:05 #145151 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic stuurbekrachtiging in de katterug
Hoi Jasper,
Zoek ook nog eens verder in dit forum op "stuurbekrachtiging"; staan volgens mij meerdere artikelen over.
Nog niet zo heel lang geleden heeft (volgens mij een van onze leden) ook geadverteerd met een complete set (wel zelf inbouwen) voor volgens mij ergens tussen 500 en 600 Euro.
En als je de Katterug gaat updaten zijn schijfremmen voor en een rembekrachtiger natuurlijk niet over te slaan.
suc6,
Robert

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD