een 5de versnelling of automaatbak

• Jasper van Bladeren (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2014 10:09 #144800 door Jasper van Bladeren (GAST)
een 5de versnelling of automaatbak is gemaakt door Jasper van Bladeren (GAST)
hallo,

een tijdje geleden heb ik een katterug gekocht om af en toe een beetje mee rond te rijden..

helaas rijd de auto zo lekker dat ik er toch elke dag weer mee naar werk ga! ergens zonde maar ik vind dat een auto moet rijden.. oud of nieuw..

ergens mis ik dus wel wat comfort! wie heeft er ervaring met een automaatbak in een 61er katterug of een 5 versnellingsbak?

ik heb al wel veel gelezen op dit forum maar veel wordt er niet ingebouwd bij de katterug meer bij de amazon heb ik het idee..

graag hoor ik van jullie hoe het inbouwen is gegaan, linkjes naar topics daarover en eventuele tips hierbij!

alvast bedankt!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2014 13:11 #144804 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic een 5de versnelling of automaatbak
Past niet,tenzij je de tunnel verbreedt!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2014 21:20 #145037 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic een 5de versnelling of automaatbak
en het verbreden van de tunnel heeft u daar dan ervaring mee? of kent u mensen die mij daar wellicht meer over kunnen vertellen?

mvg jasper

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-11-2014 22:37 #145043 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic een 5de versnelling of automaatbak
Hallo Jasper,

Ik wil het zelfde gaan doen, een overdrive in mijn Katterug project. Twee weken geleden heb ik daar met Huke Basart over gesproken, zijn oplossing was heel simpel. De tunnel aan de bovenkant en voor richting vloer, en langs de vloer in te slijpen (en het vloerdeel onder de wagen voor de 444/544) en dan uitbuigen totdat de overdrive ruim past. Daarna het geheel weer met extra plaatwerk dicht lassen. Een automaat is heel mooi maar daar heb je nog meer ruimte voor nodig in de tunnel. Waarschijnlijk zul je dan naar een tunnel van een Amazon moeten kijken en deze erin lassen.

Misschien heb je aan deze link nog wat www.vclassics.com/pv_od.html

Succes, Rob

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2014 00:02 #145044 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic een 5de versnelling of automaatbak

"Rob Baeten" schreef:
Een automaat is heel mooi maar daar heb je nog meer ruimte voor nodig in de tunnel. Waarschijnlijk zul je dan naar een tunnel van een Amazon moeten kijken en deze erin lassen.

Dat moet dan wel een tunnel van een Amazon automaat zijn, want de tunnel van een handgeschakelde Amazon is te smal...
En dan nog past alleen de drietraps BW35 automaat. Ook moeten in dat geval je pedalen zo'n 7 a 8 cm naar links verhuizen, wat weer de nodige inventiviteit vereist voor de verbinding met de hoofdremcilinder. Gelukkig heb je dan geen koppelingspedaal meer nodig, want daarvoor zou er geen ruimte meer zijn... Verder zal de baksteun alsmede de lengte van de aandrijfas nog moeten worden aangepast.
Onmogelijk is het allemaal niet, maar volgens mij in NL nog nooit gedaan. Zelf heb ik tot tweemaal toe op het punt gestaan om het te doen (bij een PV444 en een PV544), maar het is er niet van gekomen. Een overdrivebak monteren is eenvoudiger.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2014 01:34 #145049 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic een 5de versnelling of automaatbak
Beste Jasper, misschien dat een overdrive als deze past?

succes

Johan Geers

Bijlagen:

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2014 12:26 #145060 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic een 5de versnelling of automaatbak
hallo allen,

tunnels slijpen is denk ik toch te veel van het goede, ik heb de auto niet als investerings project gekocht dus origineel hoeft ie van mij niet te blijven maar als ik het zo lees dan is het verbreden van een tunnel en verplaatsen van pedalen en alles erbij te veel voor mij. een overdrive zal dan een betere optie zijn.
daar ga ik me dan ook eerst in verdiepen. want ook die zal niet 1 2 3 geintstaleerd zijn..

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD