speling achteras amazon

• Davy Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-08-2014 21:50 #142683 door Davy Rutten
speling achteras amazon is gemaakt door Davy Rutten
Kan iemand mij zeggen of de speling op de achteras van een Amazon (bj '69) terug moet worden afgesteld met de shims of afstelplaatjes als de lagers van de achteras er zijn uitgeweest, maar niet vervangen en gewoon teruggeplaatst zijn?

Ik dacht van niet, maar ik heb alles gewoon terug gemonteerd, en ik heb het gevoel dat de achterkant van de wagen niet echt baanvast is. Het voelt alsof er veel axiale speling is op de as, terwijl er volgens mij evenveel (of even weinig) speling op zit als voor de demontage (en toen merkte ik niks aan de wagen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
25-08-2014 21:57 #142918 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic speling achteras amazon
Ik ben het met je eens dat de door jou beschreven werkwijze op zich juist zou moeten zijn, d.w.z. dat je niet opnieuw hoeft af te stellen als er geen wijzigingen/vervangingen zijn gedaan aan lagers/steekassen.

Het feit dat je andere wegligging opmerkt is dan op zich wél weer heel vreemd.......
Ik zou geneigd zijn te denken dat áls je wegligging negatief veranderd is je dan ook een héél duidelijk voelbare speling moet hebben op je achteras.Gewoon even opkrikken en goed axiaal bewegen geeft een snelle indruk.Zowel links als rechts even voelen.Kan je gelijk voelen of je wielmoeren/trommels wel goed vast zitten, die zouden namelijk ook wel eens los kunnen zitten.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD