M41 D Tipe informatjie nodig

Lees meer
22-01-2024 22:02 #1043828 door Joop Noordhuizen
Beantwoord door Joop Noordhuizen in topic M41 D Tipe informatjie nodig
Hallo Marcel ik heb een 444 gekocht uit 1953 met kenteken 42-MT-37 zwart  en heb in een oude v44 berichten nr7 uit 1982
gevonden dat deze auto tijdens de ALV de 1e prijs heeft gewonnen met als eigenaar M GRIFFIOEN ben jij dat misschien geweest.
En zo ja kan je meer vertellen over deze auto bijv. waar gekocht en dit en dat er aan gedaan en verkocht aan.
Met andere woorden vertel er zoveel mogen lijk over. Ik ben Joop Noordhuizen en de auto nu aan het restaureren en lid van de Volvo klassieker vereniging
mijn email adres is joop.noordhuizen@gmail.com ik hoor graag van je .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
22-01-2024 23:10 #1043829 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic M41 D Tipe informatjie nodig
Dat zou natuurlijk kunnen, hoeveel mensen met die naam lopen er rond, al helemaal op zo'n specifiek forum als dit.
Toch is de wereld best groot: ik lees hierboven dat deze persoon in Zuid Afrik awoont en zie dat deze persoon ook in het Arikaans bericht.
Dat maakt de kans al kleiner dat het dezelfde is, denk ik.

Wel kun je mogelijk mail uit grote delen van de wered verwachten. Advies is om GEEN emailadressen en/of tel.nrs in een publiek toegankelijk forum te plaatsen.
De spammers lezen immers ook mee. Een Persoonlijk Bericht is hier wel weer vooor geschikt.

Niettemin succes met je queeste!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bart van Hout (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2024 19:44 #1043857 door Bart van Hout (GAST)
Beantwoord door Bart van Hout (GAST) in topic M41 D Tipe informatjie nodig
Hallo Marcel
Waarschijnlijk zit het probleem in de druk die de oliepomp levert deze moet zijn 37 tot 40 bar bij een D overdrive.
als de druk te laag is  en de olie warm na 15 km  schakelt de overdrive niet meer in.
je zou de druk moeten meten of laten meten de zuigers van een D overdrive hebben bijna nooit problemen.
Groet Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2024 08:51 #1043860 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic M41 D Tipe informatjie nodig
dit is typisch een probleem bij een uitgesleten huis ofwel ruimte tussen het huis en de hogedrukzuigers.
de oplossing is een overmaat zuigers , revisie dus.

Als de zuigertjes toch versleten zijn zou je het volgende kunen proberen, laat onder aan de zuigertjes een groef bij draaien voor een extra O ring en eventueel overmaatse O ring.
Of is dit padje nog nooit bewandeld.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.