bak reviesie

  • Dirk de Vries
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-04-2014 16:52 #140013 door Dirk de Vries
bak reviesie is gemaakt door Dirk de Vries
de m47 in mijn 145 maakt sinds kort veel geluid. Olie en druk + toplager zijn al vervangen maar het geluid is nog niet weg.

dus bak revisie..

waar moet ik op letten als ik dit zelf doe?
enig idee wat de kosten zijn?

ik ga er nog even heel brutaal vannuit dat de tandwielen nog goed zijn en alleen de lagers vesleten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2014 17:07 #140014 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bak reviesie
Een M47 reviseren klinkt mij niet in de oren als een doe het zelf klusje, maar Greenbook TP30056 (als het goed is te vinden op K-jet.org ) kan wel behulpzaam zijn.
Ben er zelf nooit aan begonnen, maar tijdens oriënteren op aanpakken van een M47 kwam ik die tegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Dirk de Vries
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-04-2014 14:06 #140049 door Dirk de Vries
Beantwoord door Dirk de Vries in topic bak reviesie
mijn monteur zegt dat hij denkt dat hij het wel kan.
Hij is er in elk geval neit ang voor en ik heb veel vertrouwen in hem.

Maar niemand hier heeft echt ervaring dus.. helaas:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2014 14:11 #140050 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bak reviesie
Je zou het eens op volvolvo.nl kunnen vragen, daar zitten veel 240 liefhebbers en aangezien de M47 daar veel in gebruikt is, zijn daar wel mensen met ervaring (oa forumlid Landloper)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
26-04-2014 22:23 #140057 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic bak reviesie
Waarom pak je dan geen goede gebruikte M47 ?
Die zijn toch vrij makkelijk te vinden denk ik.
Alleen even je teller-aansluiting in de gaten houden;

M47 mét tellerkabelaansluiting zijn moeilijker te vinden, je zou dus moeten onderzoeken of je de achterzijde van je eigen bak over kunt zetten op een gebruikte M47 zónder telleraansluiting.
Ik heb nog een goede gebruikte M47 liggen van m'n 240 diesel zonder teller, als ik weer in de opslag ben zal ik eens de blindplug verwijderen om te kijken of het aandrijftandwiel misschien al wel gemonteerd is. In dat geval kan je met een simpele handeling alleen de telleraandrijving overzetten.

Maar ik weet dat er ook M47's zijn die een gladde bus hebben i.p.v. een tandwiel.Dat is natuurlijk goedkoper in productie.
Het zou er in het ergste geval dan dus op neer komen dat je de gladde bus moet vervangen voor je eigen tandwiel.

Los van dat alles zal je ook het vlegwielhuis over moeten zetten als je bijvoorbeeld een diesel M47 koopt.
Dat stelt niets voor, 4 bouten en een pakking.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD