bevestiging reactiestang achteras ama '62

  • Marcel van den Berg
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-01-2014 12:14 #136647 door Marcel van den Berg
bevestiging reactiestang achteras ama '62 is gemaakt door Marcel van den Berg
Hallo,

Na demontage van mijn achteras zie ik dat de gaten waardoor de reactiearmen steken in de achteras veel groter zijn dan de diameter van de armen. Het verschil is bijna 4 mm. Dit komt waarschijnlijk door jaren lange speling als gevolg van verdroogde rubbers.
Mijn vraag is, wat moet de diameter van deze gaten origineel zijn? Moet dit strak de 16mm zijn van de reactiestang of hoort er een ruimte tussen te zitten?

Groet,
Marcel van den Berg

Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2014 17:45 #136653 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic bevestiging reactiestang achteras ama '62
Zover ik weet moeten de gaten wat groter zijn en houden de geklemde rubbers de zaak op zijn plaats, anders zou de stang in het gat gaan wringen en geluiden doorgeven. De gaten in het uiteinde van een stabilisatorstang zijn bijvoorbeeld ook groter dan de boutdiameter van de stangetjes met rubbers.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD