Lekkage differentieel
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

Dit wi ik natuurlijk gaan verhelpen maar weet niet zo goed welke onderdelen ik hier voor nodig ben. Kan iemand mij de onderdeel nummers uit de webshop doorgeven?
Ik heb de as waarvan je de achterkant van het diff los kan maken.
Bij voorbaat dank.
Groet Jeroen
Verder nog dingen waar ik op moet letten als ik de boel loshaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

Ik kom na wat zoeken in de shop deze keerring tegen: 942905. Dit nummer kwam ook in de onderdelen boeken tegen.
Dit is het enige wat ik nodig ben verder geen pakkingen e.d.
Groet Jeroen
Voor alle zekerheid ook even controleren of de flens waarop de keerring loopt niet een groef heeft. Mocht dat zo zijn, dan een zg. speedi-sleeve over de flensas schuiven om te voorkomen dat er op korte termijn weer lekkage ontstaat.
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

"Gert Vegter" schreef:
Die keerring is inderdaad het enige. Houd er wel rekening mee dat de opsluitmoer erg vast zit en na vervanging van de keerring ook weer erg vast dient te worden aangetrokken (200 - 220 lbft = 28 - 30 kgfm).
Voor alle zekerheid ook even controleren of de flens waarop de keerring loopt niet een groef heeft. Mocht dat zo zijn, dan een zg. speedi-sleeve over de flensas schuiven om te voorkomen dat er op korte termijn weer lekkage ontstaat.
Dag Gert,
Nogmaals dank! Ik heb de keerring besteld en ga er zsm mee aan de slag. Ik hoorde nog dat ik het aantal slagen welke de opsluitmoer maakt bij het verwijderen moet bijhouden omdat deze op dezelfde manier terug geplaatst dient te worden. Ik kan dit in de haynes en op het forum niet terugvinden. Is dit iets waar ik rekening mee moet houden of hou ik het voorgeschreven moment aan?
Groet Jeroen
Ps hoe is het met de katterug?
Wat betreft je off-topic vraagje: De Katterug is niet verkocht en ben er daarom toch maar af en toe mee gaan rijden. Hier in de buurt op het Groningse platteland is dat wel te doen, ondanks mijn aversie van handbakken. Zijn er filerisico's (stad en snelweg), dan pak ik de Ama automaat. Zo ook als het hard waait, want die zijwindgevoeligheid van een Katterug is dramatisch, zelfs met een dikkere IPD-stabilisatorstang aan de voortrein...
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

Ik krijg met geen mogelijkheid de dust cover verwijderd, hij lijk er in geperst. Klopt dat? En hoe verwijder ik deze. De haynes doet er erg luchtig over

Take off the dust cover and oil slinger.
Ik hoop dat iemand me snel uit de brand kan helpen.
Alvast dank.
Groet Jeroen
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

Groet Jeroen
- Jeroen Visser (GAST)
- 

- Verbannen
- 

Misschien dat een dop 1 1/8" aan het clubgereedschap toegevoegd kan worden. Ik heb er eentje liggen, zal hem niet vaak gaan gebruiken dus als er iemand hem wil lenen is dat geen probleem.
Groet Jeroen