J-type overdrive olie-keerring snelheidsmeter vervangen.
- Arnold de Groot
- 

- Platinum lid
- 

- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
        Minder
        Meer

09-09-2013 12:52                #131839
        door Arnold de Groot

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

J-type overdrive olie-keerring snelheidsmeter vervangen. is gemaakt door Arnold de Groot            

Beste Volvo kenners,
Uit de aansluiting van de snelheidsmeteras op de J-type overdrive lekt een beetje olie (minimaal maar er hangt een druppel aan) niet veel maar ik zit er toch aan te denken om het te verhelpen. Heeft iemand tips om de oliekeerring (nr 380752) te vervangen, ik ga ervan uit dat dit het probleem is. Moet de overdrive afgetapt worden of kun je het seal vervangen met de olie in de overdrive. Zijn er nog andere bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?
Mvg
Arnold
            Uit de aansluiting van de snelheidsmeteras op de J-type overdrive lekt een beetje olie (minimaal maar er hangt een druppel aan) niet veel maar ik zit er toch aan te denken om het te verhelpen. Heeft iemand tips om de oliekeerring (nr 380752) te vervangen, ik ga ervan uit dat dit het probleem is. Moet de overdrive afgetapt worden of kun je het seal vervangen met de olie in de overdrive. Zijn er nog andere bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

09-09-2013 13:25                #131841
        door Rob Spoon

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl

Beantwoord door Rob Spoon in topic J-type overdrive olie-keerring snelheidsmeter vervangen.            

Als je niet tussendoor gaat lunchen, kan het zonder aftappen. Er lekt dan wel wat olie, maar dat is te overzien. Even snel ring wisselen of even tijdelijk afstoppen met een kurk ofzo.    
            groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl

09-09-2013 20:12                #131854
        door Ed van der Zee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Beantwoord door Ed van der Zee in topic J-type overdrive olie-keerring snelheidsmeter vervangen.            

Ik zou even de boel goed schoonmaken, die km aansluitnippel is een van de laagste punten.
Ervan dus gemakkelijk ergens anders iets lekken, ik heb nog niet meegemaakt dat deze nippel lekt.
            Ervan dus gemakkelijk ergens anders iets lekken, ik heb nog niet meegemaakt dat deze nippel lekt.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Arnold de Groot
- 

- Platinum lid
- 

- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
        Minder
        Meer

10-09-2013 08:25                #131865
        door Arnold de Groot

Beantwoord door Arnold de Groot in topic J-type overdrive olie-keerring snelheidsmeter vervangen.            

Hallo Ed,
Goed advies om nog eens extra te kijken, tot nu toe was mijn 1800 droog maar sinds een maand/ 2 maanden zie ik wat vettigheid op mijn garagevloer. Het is echt heel weinig maar ik wil toch kijken om het te verhelpen. De OD en versnellingsbak zien er verder droog uit maar ik moet hem maar eens op de brug zetten om goed te kijken. Kan ik direct de bodem en andere delen weer eens controleren. Toch zou het mij niet verbazen als de keerring van de km lekt, als hij er al lang in zit wordt de kans op beschadigen of verharden van het rubber groot. Er hangt een druppel aan de nippel, maar je hebt gelijk het is wel een laag punt.
Mvg
Arnold
            Goed advies om nog eens extra te kijken, tot nu toe was mijn 1800 droog maar sinds een maand/ 2 maanden zie ik wat vettigheid op mijn garagevloer. Het is echt heel weinig maar ik wil toch kijken om het te verhelpen. De OD en versnellingsbak zien er verder droog uit maar ik moet hem maar eens op de brug zetten om goed te kijken. Kan ik direct de bodem en andere delen weer eens controleren. Toch zou het mij niet verbazen als de keerring van de km lekt, als hij er al lang in zit wordt de kans op beschadigen of verharden van het rubber groot. Er hangt een druppel aan de nippel, maar je hebt gelijk het is wel een laag punt.
Mvg
Arnold