Amazon assen conversie

• Jules Bastin
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2013 16:48 #131620 door Jules Bastin
Amazon assen conversie is gemaakt door Jules Bastin
Ik heb afgelopen weekend een 144s sloper gekocht. Hier willen we de motor en assen voor gebruiken voor in mijn amazon. Maar nu zijn we erachter gekomen dat deze niet zomaar onder een amazon passen. Heeft iemand een idee hoe deze om te bouwen is zodat hij op de amazon past of hoe er iets in de amazon aangepast kan worden? En de vooras, heeft iemand hier ervaring mee om deze schijven over te zetten zodat de steekmaten hetzelfde word als van een 140?

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik daar heel blij van worden

M.v.g. Jules

Volvo Amazon 2 Deurs uit '69 (restauratie)
Bezoek voor alle vooruitgangen en updates mijn site: www.julesbastin.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-09-2013 19:08 #131629 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Amazon assen conversie
Voor de achter assen zijn de beugels en ophangpunten te koop en als ik me niet vergis kun je de naaf van de vooras ook uitwisselen.

Maar een 140 kopen zonder eerst uit te zoeken of het past mbt de achterassen is niet handig, ik zou eerst voor onderzoek doen.

• Henk Platvoet
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2013 15:01 #133042 door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic Amazon assen conversie
Behalve de motor /wisselbak en cardanas past er niets van een 140 onder een amazon. of met heelveel moeite en slecht resultaat. H.platvoet.

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2013 23:29 #133070 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon assen conversie

"René Minnebo" schreef:
Voor de achter assen zijn de beugels en ophangpunten te koop en als ik me niet vergis kun je de naaf van de vooras ook uitwisselen.

Maar een 140 kopen zonder eerst uit te zoeken of het past mbt de achterassen is niet handig, ik zou eerst voor onderzoek doen.

De naaf kan je niet zomaar overzetten zonder aanpassingen. Die van een P1800ES wel.
Er schijnt een verschil te zijn in de assen van de vroege en late 140's maar ik kan dit niet bevestigen.
Als die informatie klopt zou vooral de vroege versie minder geschikt zijn dan de as van een 240 om een conversie te doen op de amazon omdat die nog breder is.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD