Startprobleem B18 icm BW35
- Jeroen ten Koppel
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

02-09-2013 12:56                #131614
        door Jeroen ten Koppel

Startprobleem B18 icm BW35 is gemaakt door Jeroen ten Koppel            

Halle allemaal,
Om de auto te starten dient de keuze handel in "P" te staan. Dit werkte tot dit weekend naar behoren. Nu wil de auto niet meer starten (Startmotor werkt goed).Er staat mij iets bij dat er een palletje is die ervoor zorgt dat je de motor niet kunt starten als deze bv in Drive staat. Kan het wezen dat dit slijt? Belangrijkere vraag is weet iemand hoe dit te verhelpen? Ik heb het ooit wel eens gelezen meen ik maar kan het niet meer vinden. Docu of reparatie avies is welkom.
Het betreft een Volvo Amazon automaat ui 1967
Groet Jeroen
    Om de auto te starten dient de keuze handel in "P" te staan. Dit werkte tot dit weekend naar behoren. Nu wil de auto niet meer starten (Startmotor werkt goed).Er staat mij iets bij dat er een palletje is die ervoor zorgt dat je de motor niet kunt starten als deze bv in Drive staat. Kan het wezen dat dit slijt? Belangrijkere vraag is weet iemand hoe dit te verhelpen? Ik heb het ooit wel eens gelezen meen ik maar kan het niet meer vinden. Docu of reparatie avies is welkom.
Het betreft een Volvo Amazon automaat ui 1967
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
- 

Minder
        Meer

02-09-2013 13:40                #131615
        door Pieter Jansens

Beantwoord door Pieter Jansens in topic Startprobleem B18 icm BW35            

Normaal zorgt dat palletje ervoor dat de starter niet rond gaat... Bij alle automaten die ik gehad heb toch  
Of bedoel je dat de starter nu ook niet rondgaat?

Of bedoel je dat de starter nu ook niet rondgaat?
- Jeroen ten Koppel
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

02-09-2013 13:52                #131616
        door Jeroen ten Koppel

Beantwoord door Jeroen ten Koppel in topic Startprobleem B18 icm BW35            

Hallo Pieter,
Klopt de starter doet niets...... Idee hoe dit te verhelpen?
    Klopt de starter doet niets...... Idee hoe dit te verhelpen?
- Niek de Boer
- Platinum lid
- 

Minder
        Meer

02-09-2013 15:16                #131617
        door Niek de Boer

Beantwoord door Niek de Boer in topic Startprobleem B18 icm BW35            

Het hangt er vanaf wat je chassisnummer ]is.Op de automatische bak zit een schakelaar .Deze zorgt ervoor dat de startmotor alleen werkt als de bak in p staat.Hier loopt een gele draad naar toe.Deze gele draad komt van een relais aan de linkerkant binnenscherm .Daar zitten origineel dan 3 relais .Aan dat relais zit ook een rode draad en een groene.De rode loopt naar startmotor en de groene naar contactslot.Of het relais is stuk of de schakelaar op de bak.Je kunt de boel nu omzeilen door de rode draad bij het relais aan de groene draad van het relais te maken.Dus beide draden losnemen en aan elkaar maken.Dan zou de startmotor moeten werken als je de contactsleutel bedient.Let op je kunt nu starten terwijl de automaat in een versnelling staat.Je kunt nu uittesten of de schakelaar op de bak of het relais stuk is.
Een andere mogelijkheid is dat je een auto hebt zonder relais.Er zitten dan maar 2 relais op het binnenscherm.In dat geval loopt er vanaf het contactslot een groene draad naar de schakelaar op de bak en vanaf die schakelaar loopt weer een groene naar de startmotor.Deze twee groene draden moet je aan elkaar maken .De auto zal nu starten in elke versnelling.
Succes !
    Een andere mogelijkheid is dat je een auto hebt zonder relais.Er zitten dan maar 2 relais op het binnenscherm.In dat geval loopt er vanaf het contactslot een groene draad naar de schakelaar op de bak en vanaf die schakelaar loopt weer een groene naar de startmotor.Deze twee groene draden moet je aan elkaar maken .De auto zal nu starten in elke versnelling.
Succes !
- Jeroen ten Koppel
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

02-09-2013 16:07                #131619
        door Jeroen ten Koppel

Beste Niek,
Bedankt voor je tips en uitleg. Chassisnr. weet ik zo niet en ga vanavond gelijk kijken en proberen.
    Bedankt voor je tips en uitleg. Chassisnr. weet ik zo niet en ga vanavond gelijk kijken en proberen.
- Jeroen ten Koppel
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

03-09-2013 09:27                #131641
        door Jeroen ten Koppel

Hallo Niek,
Gisteravind op onderzoek gegaan. De auto heeft in het verleden een tectielbehandeling gehad en daardoor zijn alle draden zwart. Dus dan maar dragen gaan volgen zoals je hebt aangegeven. Het is een systeem met drie relais. Bij de bak aan gekomen zag ik een draadbreuk in de massa draad. Deze gerepareed en de auto start weer volgend behoren. Bedankt voor je reactie!!
Groet Jeroen.
    Gisteravind op onderzoek gegaan. De auto heeft in het verleden een tectielbehandeling gehad en daardoor zijn alle draden zwart. Dus dan maar dragen gaan volgen zoals je hebt aangegeven. Het is een systeem met drie relais. Bij de bak aan gekomen zag ik een draadbreuk in de massa draad. Deze gerepareed en de auto start weer volgend behoren. Bedankt voor je reactie!!
Groet Jeroen.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- 

Minder
        Meer

03-09-2013 21:43                #131661
        door Niek de Boer

Beantwoord door Niek de Boer in topic Startprobleem B18 icm BW35            

Ja,dat kan natuurlijk ook!