Automaat
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Voordelen zijn er veel meer. Namelijk, minder toeren in hoogste versnelling, minder lawaai, minder verbruik enzovoort.
Als je kan kiezen, altijd voor een 4-bak kiezen in plek van een 3-bak

- Premium lid
-

- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Een 245 zal ook schakelen tussen 3 en 4, afhankelijk van hoe zwaar je caravan is en wat de omstandigheden zijn. Maar je kan hem dus ook handmatig in 3 zetten dan.
Trouwens, datzelfde doe je toch ook met een manueel? Als je het niet meer trekt in hoogste versnelling dan ga je een verzetje terug

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik ben ( noodgedwongen
) in een andere auto teruggekomen uit frankrijk met een caravan er achter in een auto met een 5 traps automaat, maar die bleef de hele weg maar schakelen van 5 naar 4 en weer naar 5 en dan weer naar 4 en dat op de vlakke wegen, wat doet een 245 met een 4 traps met een caravan er achter
Als je automaat (4 traps) continu schakelt tussen de 3 en de 4 (OD) dan hoor je dat nauwelijks te voelen. En als je het nauwelijks voelt is het ook niet vervelend. Rijden met een automaat met OD en caravan is in NL wel te doen maar ga je naar het buitenland dan moet de OD uit want de bak wordt erg heet en gaat kapot op den duur.
Zelf heb ik een 245 met 3 traps en OD en ik zou niet anders willen. Rijd zoveel relaxter dan een 3 traps ook bij lagere snelheden.
- Premium lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Er zit nu een 3 traps zonder OD in mijn 245 en rijdt en schakelt prima en zowat geruisloos maar twijfel , omdat ik volgend jaar weer naar Frankrijk ga met een caravan(750 KG), of ik er een 4 traps in ga zetten, maar een 3 traps met OD zou dus ook kunnen en dan in bergachtig gebied de OD uitschakelen
De 4 traps is altijd een 3 traps met OD wordt ook wel een lock up genoemd dacht ik, het knopje zit aan de zijkant van de pook. Ik zou een 4 traps automaat nemen, met de caravan in Frankrijk rij je niet harder dan 90 denk ik, trouwens ook in NL en dan zit je met de toeren toch niet te hoog en is het niet storend. Staat je caravan op zijn plek en je gaat lekker toeren met de Volvo dan is die OD een verademing.