passen deze banden ???
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 13:24 #123234
door Jan van Vliet
passen deze banden ??? is gemaakt door Jan van Vliet
ik heb een tijdje geleden nieuwe Michelin banden 175/80/R14 op mijn 242 laten leggen en heb hier slechts enkele kilometers mee gereden. Op deze auto zitten de gewone standaard metalen velgen 5J x 14 x25.
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb recent door toeval een set Corona velgen kunnen kopen 5,5J x 14 x 20 en wil de nieuwe Michelin banden op deze velgen laten leggen.
Naar mijn mening kan dat maar ik ben hier niet zeker van. Zijn 175érs niet te smal voor die 5,5J velgen ??
Kan iemand die hier meer verstand van heeft dit bevestigen.??
m.vr.Volvo gr.
Jan
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb recent door toeval een set Corona velgen kunnen kopen 5,5J x 14 x 20 en wil de nieuwe Michelin banden op deze velgen laten leggen.
Naar mijn mening kan dat maar ik ben hier niet zeker van. Zijn 175érs niet te smal voor die 5,5J velgen ??
Kan iemand die hier meer verstand van heeft dit bevestigen.??
m.vr.Volvo gr.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 23:44 #123276
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic passen deze banden ???
Volgens mij past het wel. Heb zelf jarenlang probleemloos gereden met 165 op 5,5 inch.
Op Corona is 185 denk ik optimaal.
Op Corona is 185 denk ik optimaal.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2013 08:53 #123281
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic passen deze banden ???
een 175x14 mag op velgen van 5 tot 6,5 inch gemonteerd worden; 5,5 is zelfs iets beter dat 5,0, band staats iets breder en dus stabieler op de velg;
wat bedoel je overigens met de cijfers 20 resp. 25 in de velgmaataanduiding? is dat de offset/bolling /ET aanduiding? in dat geval neemt de spoorbreedte iets toe (10 mm)
wat bedoel je overigens met de cijfers 20 resp. 25 in de velgmaataanduiding? is dat de offset/bolling /ET aanduiding? in dat geval neemt de spoorbreedte iets toe (10 mm)
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 12:01 #123296
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic passen deze banden ???
Siang en Pieter, bedankt voor jullie reactie.
Ik kan de banden er nu met een gerust hart opleggen.
Om op jouw vraag terug te komen Pieter, 20 en 25 is de ET. Dit staat op de velgen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de ( nog nagenoeg nieuwe ) banden kan gebruiken op de Corona's.
Ik kan de banden er nu met een gerust hart opleggen.
Om op jouw vraag terug te komen Pieter, 20 en 25 is de ET. Dit staat op de velgen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de ( nog nagenoeg nieuwe ) banden kan gebruiken op de Corona's.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2013 18:08 #123313
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic passen deze banden ???
ok, dat betekent dus dat het midden van de velg 5 mm verder naar buiten komt; daar zal je niet veel van merken alhoewel ik wel eens heb meegemaakt dat een halve centimeter net het verschil is tussen bijvoorbeeld het raken van de band aan de carrosserie bij uit/in sturen of sneeuwkettingen die dan net de spatborden wel raken....