aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde

• Jeroen Fore
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2013 12:44 #123117 door Jeroen Fore
aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde is gemaakt door Jeroen Fore
Dag Volvovrienden, ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Amazon uit 1966, die we volledig aan het opknappen zijn.
We hebben een nieuwe oliekeerring geplaatst op het differentieel,
Weet iemand het aanhaalmoment van de moer van het differntieel aan de cardanzijde? Wat moeten we instellen op de momentsleutel?

alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven Bleeker
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-02-2013 13:25 #123121 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Hoi Jeroen,

Leuk om te horen dat je een amazon hebt gekocht. Meteen een exemplaar gekocht dit opgeknapt moet worden?
Ik weet niet of je al lid bent van de club? Want dan zou je even bij documentatie kunnen kijken (klik op documentatie (zwarte balk boven in het scherm)> toegelaten modellen> Amazon> specificaties. Daar staan artikels over het aandraaien van verschillende bouten. En volgens mij ook de oliekeerring. Kon het alleen zelf niet zo snel vinden.

Ik hoop dat je er zo uit gaat komen. suc6

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-02-2013 13:52 #123123 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Dag Jeroen,

De moer (9/8") vastzetten met 280 - 300 Nm (200 - 220 pond ft). Ik neem aan dat je niet het speciale gereedschap hebt om de flens vast te houden, dus zet de auto goed vast! (1e versnelling of achteruit, handrem aan en je schoonmoeder in de kofferbak)
Mocht de moer er niet meer tof uitzien neem dan aub en nieuwe.

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-02-2013 21:16 #123148 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Het zal weing effect hebben omde auto in de versnelling te zetten want je kunt de moer alleen aandraaien als de aandrijfas niet gemonteerd is

• Jeroen Fore
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2013 11:46 #123175 door Jeroen Fore
Beantwoord door Jeroen Fore in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Dank u voor de tips!

Het is een Volvo in degelijke staat, antraciet grijs (originele lak), vierdeurs, B20 motor (ik wil graag een oude SMV caravan er achteraan en dan zijn we deze zomer weg naar het zuiden!)

We hebben al een pak werk verricht:

Nieuwe trommelremmen + binnenwerk
Nieuwe schokdempers, nieuwe veren (3cm lager, sorry, maar ik kon het niet laten, hij ziet er zoveel beter uit)
v-riem, kleppen gesteld, pakking kleppendeksel, nieuwe stuurstangen, fuseekogels, handremkabels, benzineleidingen vervangen, nieuwe benzinepomp, batterij, carburator gereviseerd.
Originele GT-velgen (1969) met nieuwe banden gestoken.

Alles was tiptop in orde toen vorige week een huilend geluid vanuit het differentieel kwam. Dus ook een andere achteras gestoken...

Deze week wordt de onderkant roestvrij gemaakt voor de keuring, nieuwe stukken ingelast en gaat er Rutex over.

Ik hoop dat ik dan een tijdje goed zit... Mijn bankrekening hoopt hetzelfde :-)

Fingers crossed

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2013 17:57 #123180 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Wellicht een optie om de combinatie van te voren uit te proberen op het landelijk kampeerweekend ;) Je bent van harte welkom, inschrijven kan via de link op deze site.

Met vriendelijke groet,

Paul Franse

Life is what you make it!

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2013 18:19 #123258 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic aanhaalmoment moer differentieel cardanzijde
Klein aanvulling Jeroen,

Ik was kennelijk niet helemaal wakker toen ik schreef dat je de auto in de versnelling moet zetten. Uiteraard moet de aandrijfas van de cardanflens losgemaakt zijn om de moer te kunnen aanhalen. Hopelijk is er geen verwarring bij je ontstaan.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD