Automaat
- Sven Schwartau (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2012 13:01 #121724
door Sven Schwartau (GAST)
Automaat is gemaakt door Sven Schwartau (GAST)
Beste liefhebbers,
Ik ben bezig met een ze grondige restauratie van mijn Aamazon P121 uit 1963. Erg veel werk maar wel heerlijk ok zo bezig te zijn met een mooi stukje techniek.
Nu heb ik de automaat BW 35 er weer onder gezet met het blok samen. Blijkt de bak olie te lekken en moet de bak er weer onderuit. Is het goed te doen om de bak apart te demonteren? Dus sqamen met de koppelomvormer? Of is het toch handiger om het blok en bak in zijn geheel eruit te halen?
Groet,
Sven
Ik ben bezig met een ze grondige restauratie van mijn Aamazon P121 uit 1963. Erg veel werk maar wel heerlijk ok zo bezig te zijn met een mooi stukje techniek.
Nu heb ik de automaat BW 35 er weer onder gezet met het blok samen. Blijkt de bak olie te lekken en moet de bak er weer onderuit. Is het goed te doen om de bak apart te demonteren? Dus sqamen met de koppelomvormer? Of is het toch handiger om het blok en bak in zijn geheel eruit te halen?
Groet,
Sven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 17:16 #121730
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Automaat
Hoi Sven zoals al door de telefoon gezegd is het prima te doen om de bak los eronderuit te halen.
Wel is het heeeel handig als je een hefbrug en versnellingsbakkrik hebt.
Wel is het heeeel handig als je een hefbrug en versnellingsbakkrik hebt.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Sven Schwartau (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2012 21:58 #121747
Beantwoord door Sven Schwartau (GAST) in topic Automaat
Top!
Nu nog een andere vraag. Ik heb een koprevisie laten doen en de motor loopt als een zonnetje. Alleen wanneer ik de automaat inschakel dan heeft hij vrijwel geen vermogen meer. Lijkt enorm geknepen te worden. Kan de dijk nog niet fatsoenlijk opkomen. En reageert slecht op gaspedaal. Blijkt dat er maar 2,5 liter olie in de versnellingsbak zit in plaats van de voorgeschreven 6.2 liter. Kan dat een rectstreeks effect hebben op zoals ik omschreven heb hierboven?? Ik maak me nu wel zorgen over de toestand van deze versnellingsautomaat. De vraag is dus of de oorzaak kan liggen in het tekort aan olie ATF-F? Ik hoor het graag.
Groet,
Sven
Nu nog een andere vraag. Ik heb een koprevisie laten doen en de motor loopt als een zonnetje. Alleen wanneer ik de automaat inschakel dan heeft hij vrijwel geen vermogen meer. Lijkt enorm geknepen te worden. Kan de dijk nog niet fatsoenlijk opkomen. En reageert slecht op gaspedaal. Blijkt dat er maar 2,5 liter olie in de versnellingsbak zit in plaats van de voorgeschreven 6.2 liter. Kan dat een rectstreeks effect hebben op zoals ik omschreven heb hierboven?? Ik maak me nu wel zorgen over de toestand van deze versnellingsautomaat. De vraag is dus of de oorzaak kan liggen in het tekort aan olie ATF-F? Ik hoor het graag.
Groet,
Sven
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:17 #121750
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Automaat
tekort olie is tekort olie druk dus geen vooruit gang, wel zal je toerental toenemen maar niet de snelheid. Niet meer verder mee rijden want dit kost je een bak. Bijvullen en dan weer proberen.
- Sven Schwartau (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:47 #121753
Beantwoord door Sven Schwartau (GAST) in topic Automaat
Okee , gaan we proberen.
Alleen het opmerkelijke is dat het toerental juist niet toeneemt , sterker nog , als je weg rijdt slaat de motor ( bijna ) af wanneer je wat gas geeft !! Kan het te maken hebben met de koppelomvormer, dat deze niet naar behoren werkt.
Lijkt alsof hij te weinig slipt ipv teveel , wanneer je wegrijdt en wat gas geeft , valt hij terug in toeren en slaat af .
Suggesties over wat er mogelijk aan de hand is zijn van harte welkom !
Groet Sven
Alleen het opmerkelijke is dat het toerental juist niet toeneemt , sterker nog , als je weg rijdt slaat de motor ( bijna ) af wanneer je wat gas geeft !! Kan het te maken hebben met de koppelomvormer, dat deze niet naar behoren werkt.
Lijkt alsof hij te weinig slipt ipv teveel , wanneer je wegrijdt en wat gas geeft , valt hij terug in toeren en slaat af .
Suggesties over wat er mogelijk aan de hand is zijn van harte welkom !
Groet Sven