Amazon bandenspanning

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2012 16:06 #120895 door Arno Pfennings
Amazon bandenspanning is gemaakt door Arno Pfennings
Ik heb op mijn amazon vredestein sprint+ banden 165 R15 86S, wat is hiervoor de juiste bandenspanning voor/achter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2012 16:13 #120897 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazon bandenspanning
ik rijd al jaren (40) met 2.5 voor en 2.3 achter.
Door de druk voor iets te verhogen stuurt zij ietsje lichter, maar heb je vooral iets minder last van onderstuur.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2012 19:06 #120898 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon bandenspanning
Je hebt op zich gelijk Siang, maar origineel adviseerde Volvo 1,8 voor en 2,0 bij hoge snelheden...

koud,

Dat houdt licht onderstuur in, persoonlijk vind ik dit prettig en voorstelbaar, wel gebruik ik ook een hogere spanning
2,0 voor en 2,2 achter.
Ben benieuwd wat jullie gebruiken..

Wie biedt ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2012 19:10 #120899 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon bandenspanning
mm, ik bedoel natuurlijk voorSpelbaar
Deze gegevens zijn afkomstig uit productie jaar '63.
Ik heb jaren de Michelin 165 15 XZX met de bandenspanning 1,8 voor en 2,0 achter gereden, gebruik deze banden nog.

Natuurlijk kunnen ervaren rijders daar verandering in brengen en er mee te spelen, zoals Siang, ik vermoed dat met 2,3 voor en 2,0 achter de wagen vrijwel neutraal zal sturen.

Bij winterbanden gelden andere waarden

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express