Velgen 1800 E
- B.J.W.G. Giesbers
- Senior lid
-
Momenteel ben ik een 1800 S uit 1967 aan het restaureren. De aandrijfslijn/ motor komt uit een 1800 E.
Ik heb de zwart/ grijze alu "ster" wielen welke destijds optioneel waren voor een 1800 E maar vind deze niet echt helemaal OK wat betreft uitstraling. Het liefst zou ik een set Wolfrace dishmag wielen willen of iets wat die uitstraling benaderd.
Het vreemde is dat ik een steek meet van 5 X 103mm wat mijn inziens niet bestaat. waarschijnlijk meet ik het niet goed.
Mijn vragen aan jullie:
-Wat is de steek van een 1800 E )aangezien de alu wielen van me passen)
- Heeft iemand tips over welke wielen ik zou moeten kunnen aanschaffen?
Grt. Björn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Normaalgesproken zouden velgen van een 1800E niet moeten passen op een 1800S uit 1967, tenzij er een 1800E of 1800ES achteras onder is gekomen (dus schijven achter) en ook de naven voor zijn vervangen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Heb je een foto van de velgen die je nu hebt?
Normaalgesproken zouden velgen van een 1800E niet moeten passen op een 1800S uit 1967, tenzij er een 1800E of 1800ES achteras onder is gekomen (dus schijven achter) en ook de naven voor zijn vervangen.
"B.J.W.G. Giesbers" schreef:
Momenteel ben ik een 1800 S uit 1967 aan het restaureren. De aandrijfslijn/ motor komt uit een 1800 E.
Komt dan nu de motor en versnellingsbak uit een 1800E of ook de achteras en vooras?"Ronald Damme" schreef:
Ik vond dat niet eenduidig vermeld staan en daarom leek het me wel een nuttige vraag.
Zeker omdat de steek van P1800 naar 1800E veranderd is.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Björn Raaijmakers
- Nieuw lid
-
goed dit te lezen, ik heb ook een p1800S uit 67 en sta op het punt om spaakvelgen die onder een 1800E hebben gelegen te kopen maar deze passen dus niet..
Daar zijn toch adapters voor? Of heeft dat nadelen met de rij eigenschappen?
www17.speedyshare.com/MNr9K/download/T2e...BQu2hD9-SQ-60-85.JPG
Björn (maar niet de Björn die het eerste bericht plaatste)
Zeker niet als hierdoor de zogenaamde ET waarde veranderd.
Hierbij wordt namelijk de druk op de assen anders dan origineel.
Origineel had Volvo als ik het uit m'n hoofd goed zeg een ET van 5 t/m 25.
Zolang je daar dus binnen blijft zou het wat dat betreft dus kunnen.
Toch heb je dan niet meer de originele directe bevestiging van je velgen aan je assen/naven.
Daarom zou ik het persoonlijk niet doen.
Ik was al benieuwd wat die aanbieder van die velgen precies te koop had aangezien ze op de foto voor een 1800E staan terwijl ze aangeboden worden als zijnde P1800.