andere stand koppelinggaffel

Lees meer
22-08-2012 08:54 #116906 door Alfriedel Boelen
andere stand koppelinggaffel is gemaakt door Alfriedel Boelen
Heb nu toch een vreemd fenomeen,de B 20 en M 41 erin gehangen maar de gaffel van de koppeling heeft een heel andere stand hij moet veel verder ingedrukt worden om de koppeling vrij te krijgen d.w.z. het draadeind wat door de koppelingcilinder de gaffel indrukt staat nu in de uiterste stand afgesteld,de moeren dus helemaal aan het eind.
De komplete drukgroep en druklager heb ik vernieuwd, het werkt wel maar ik vind het vreemd.
Het nieuwe druklager heeft dezelfde afmetingen als de oude. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 10:35 #116907 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic andere stand koppelinggaffel
Hi Fred,

Ik heb je even bericht gestuurd op je privé-email om wat foto's mee te kunnen sturen.

Groet,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 10:57 #116908 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic andere stand koppelinggaffel
Dit probleem heb ik ook met mijn B16 en M4. Het blok is door de vorige eigenaar van een nieuw verfje voorzien, maar blijkbaar is er iets niet goed teruggebouwd. Omdat ik net wegkom met de utierste stand van gaffel en pedaal, vind ik het eerst wel prima, maar het is wel iets wat ik in de toekomst anders wil. Als jij dus een oplossing hebt gevonden, zou je die dan hier willen delen?

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 17:09 #116923 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic andere stand koppelinggaffel
Is het ook een ander vliegwiel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 19:27 #116932 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic andere stand koppelinggaffel
Er bestaan verschillende diktes druklagers, een ander lager veranderd natuurlijk de stand van de gaffel. Ook het dikteverschil van de koppelingsplaat, nieuwe is dikker, veroorzaakt dat de vingers van de drukgroep verder naar binnen (richting vliegwiel) liggen, waardoor de stand van de gaffel veranderd. Dit tezamen kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn.

Gr Bart

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 23:07 #116936 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic andere stand koppelinggaffel
De drukgroep heb ik compleet met druklager nieuw gekocht het is een Sachs made in Germany en het druklager heeft dezelfde afmetingen als het oude maarrr....de motor is een andere een B 20 uit 1974 en de bak heb ik ook verwisseld een M 41 met overdrive. Van een afstand leek alles hetzelfde als mijn oude B 18 met M 40 bak ook het vliegwiel leek hetzelfde ik heb er niet zo op gelet.
Nu zit alles erin en hij rijdt goed,koppelt en schakelt alleen de stand van de gaffel is anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2012 21:20 #116949 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic andere stand koppelinggaffel
Is het misschien mogelijk dat je de gaffel van een hydraulische en een kabel uitvoering verwisseld hebt?
Zelf ken ik alleen de hydraulische uitvoering, dus kan ik geen details of advies geven

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2012 12:21 #116953 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic andere stand koppelinggaffel
De drukstift (afsteller) van een b18 type past niet op een b 20 gaffel,die met een kabel wordt bediend!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2012 12:37 #116954 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic andere stand koppelinggaffel
Nee het is hetzelfde als van de B 18 die ik er uit gehaald heb, ik heb nog een koppelinghuis voor kabelbediening in de aanbieding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.