Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-08-2012 23:39 #116481
door Alfriedel Boelen
Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive is gemaakt door Alfriedel Boelen
Kom toch steeds weer uitdagingen tegen bij de inbouw van mijn J type overdrive in mijn Amazon.
De simpele achteruitrijlichtschakelaar van de M40 past niet op de M41 boven de overdrive, hoe krijg ik nu een achteruitrijschakelaar?
De simpele achteruitrijlichtschakelaar van de M40 past niet op de M41 boven de overdrive, hoe krijg ik nu een achteruitrijschakelaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-08-2012 08:36 #116485
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
Een overdrive is ook niet zondermeer "plug and play" op een M40.
Heb je wel de juiste tussenflens?
Origineel past het namelijk wel, zie:
Voor een totaal overzicht van de aanpassingen om een M40 geschikt te maken voor een overdrive unit, zie www.frankefort.nl/overdrive/
Heb je wel de juiste tussenflens?
Origineel past het namelijk wel, zie:
Voor een totaal overzicht van de aanpassingen om een M40 geschikt te maken voor een overdrive unit, zie www.frankefort.nl/overdrive/
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-08-2012 21:22 #116510
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
Dat aluminium kapje met dat veertje erin heb ik ook alleen zit de aansluiting aan de onderkant dus tegen het huis van de overdrive. Als ik het kapje omdraai zit het schakelveertje bij de as van de vierde versnelling.
10-08-2012 08:15 #116534
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
Dat is vreemd, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo'n kapje als jij hebt ben tegengekomen.
Het trigger contact kan uit het kapje, dus je zou een nieuw gat kunnen maken (of naar rechts, of precies tegenover het huidige gat) en zo het contact verplaatsen.
Je zou natuurlijk ook op zoek kunnen gaan naar een kapje zoals op de foto.
Het trigger contact kan uit het kapje, dus je zou een nieuw gat kunnen maken (of naar rechts, of precies tegenover het huidige gat) en zo het contact verplaatsen.
Je zou natuurlijk ook op zoek kunnen gaan naar een kapje zoals op de foto.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-08-2012 10:00 #116538
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
Lars, ik heb ook een originele M 41 met J overdrive alleen is die waarschijnlijk van een 144 of 1800 geweest want er zat een heel ander schakelmechanisme op het deksel wat langer achter de deksel uitsteekt met een korte pook te hoogte van de cardanasflens en twee schakelaars op het deksel, de achteruitrijlichtschakelaar en de veiligheidsschakelaar. Het aluminium kapje over de schakelassen zit geen schakelveertje in zelfs geen gaatje ervoor. Nu heb ik voor mijn Amazon een M 40 deksel erop gezet waar ik dus de veiligheidsschakelaar in moet boren en tappen (ik heb inmiddels de goede tap M 16) maar in het kapje van een gewone M 40 zit het aansluitlipje aan de onderkant waar nu dus bij mij de overdrive zit. Maar ik kan wel zelf in het kapje een aansluitlipje met schakelveertje op de juiste plaats maken dan zal het wel goed komen. Bedankt voor het meedenken, Fred
10-08-2012 11:07 #116539
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Achteruitrijlichtschakelaar bij J type overdrive
Ja ik heb recent een M41 & J type OD gemonteerd op de 145Express '73.
Deze kwam uit een 144 met lange pook, dan moet inderdaad de schakelaar op het klepdeksel worden overgezet.
Even zoeken voor de aansluiting, maar dat is simpel.
Ik zou even een foto van je bak willen zien, als er met grote letters VOLVO op staat is het een M410 en die heeft de achteruitrij schakelaar aan de zijkant, zou het verklaren.
ben benieuwd ....
Deze kwam uit een 144 met lange pook, dan moet inderdaad de schakelaar op het klepdeksel worden overgezet.
Even zoeken voor de aansluiting, maar dat is simpel.
Ik zou even een foto van je bak willen zien, als er met grote letters VOLVO op staat is het een M410 en die heeft de achteruitrij schakelaar aan de zijkant, zou het verklaren.
ben benieuwd ....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-08-2012 14:43 #116544
door Alfriedel Boelen
Weet niet hoe ik er een foto opkrijg maar het probleem is opgelost. Eigenlijk was het mijn eigen schuld ik had nl.een oude versn.bak staan waarvan ik de deksel op de M 41 heb gezet. Op deze bak zat het aluminium kapje met de achteruitrijschakelaaraansluitlip aan de onderkant zodat ik dacht dat het niet zou passen op mijn M 41 + overdrive.
Maar toen ik de oude motor uit mijn Amazon had getakeld zag ik dat het kapje met de aansluiting naar boven zat.
Het kapje op de reserve M 40 zat verkeerd om! Zodoende stond ik op mijn verkeerde been,het hoort naar boven te zitten!
Is het nog te volgen? (scrabble: achteruitrijlichtschakelaaraansluitlip)
Kan slot op.
Maar toen ik de oude motor uit mijn Amazon had getakeld zag ik dat het kapje met de aansluiting naar boven zat.
Het kapje op de reserve M 40 zat verkeerd om! Zodoende stond ik op mijn verkeerde been,het hoort naar boven te zitten!
Is het nog te volgen? (scrabble: achteruitrijlichtschakelaaraansluitlip)
Kan slot op.