Dekseltje hoofdkoppelingcilinder vervangen voor kunststof?

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2012 21:26 #112903 door Boele Braaksma
Nadat ik een tijd terug het motorruim heb opgeknapt, kwam ik er vandaag achter tijdens het kleppen stellen dat het dekseltje van de hoofdkoppelingcilinder lekt/niet goed afsluit.

Passen er ook kunststof exemplaren op? Zoja, welke? Een beetje zonde dat alles nu verrimpeld door de remolie..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2012 22:01 #112907 door Rob Spoon
Niet te ver vullen, er moet altijd een gaatje in zitten! (schade en schande aan deze kant)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2012 22:14 #112911 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Dekseltje hoofdkoppelingcilinder vervangen voor kunststof?

"Rob Spoon" schreef:
Niet te ver vullen, er moet altijd een gaatje in zitten! (schade en schande aan deze kant)

Ik heb hem nooit te vol, mijn inziens vullen tot het ribbeltje (ehh niet van het schroefdraad natuurlijk ;-)

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2012 23:11 #112916 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Dekseltje hoofdkoppelingcilinder vervangen voor kunststof?
Toen ik twee jaar terug een nieuwe kocht, werd deze geleverd met een plastic dop, dus het kan zeker. Of je ergens makkelijk een passende dop vandaan haalt, dat weet ik niet.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2012 08:49 #112922 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Dekseltje hoofdkoppelingcilinder vervangen voor kunststof?

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Toen ik twee jaar terug een nieuwe kocht, werd deze geleverd met een plastic dop, dus het kan zeker. Of je ergens makkelijk een passende dop vandaan haalt, dat weet ik niet.

Oke! Ik moet toch een nieuwe hebben, dus misschien maar gelijk een met een kunststof deksel zoeken dan.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2012 11:52 #112926 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dekseltje hoofdkoppelingcilinder vervangen voor kunststof?
Kunststof dop is ook los te koop bij Scandix .

Is met 2,95 nog een stuk goedkoper ook dan die van aluminium.
Er is vast wel een leverancier voor te vinden in Nederland (die wellicht meer bij Scandix haalt).

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2012 12:35 #112930 door Boele Braaksma
Bedankt, Lars.

Ik kan nog even kijken of degene de HRC ook past, anders even bestellen. Niet te duur inderdaad.
Voor de Combi wil ik nog een keer een set nieuw kopen voor onder en boven. Na twee revisiesetjes te hebben gebruikt, voel ik nu de koppeling soms weer wegzakken. Tijd voor een nieuwe denk ik.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD