Koppeling volvo 66 afstellen
- Zjokkeh Janssens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2012 18:09 #112707
door Zjokkeh Janssens
Koppeling volvo 66 afstellen is gemaakt door Zjokkeh Janssens
Hoi,
Ik heb een volvo 66 waarin ik net een nieuwe koppeling aan het plaatsten ben. Volgens het boek moet ik shims van 2,7mm plaatsten om tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel een luchtspleet te krijgen tussen de 0,1 en 0,3 mm. Als ik dit doe heb ik geen luchtspleet, met andere woorden de koppelingsplaat zit geklemd tussen de drukgroep en het vliegwiel. Moet ik dan enkele tiendes bij de shims toevoegen of is er iets anders mis?
Drukgroep en koppelingsplaat zijn nieuw.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Joris
Ik heb een volvo 66 waarin ik net een nieuwe koppeling aan het plaatsten ben. Volgens het boek moet ik shims van 2,7mm plaatsten om tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel een luchtspleet te krijgen tussen de 0,1 en 0,3 mm. Als ik dit doe heb ik geen luchtspleet, met andere woorden de koppelingsplaat zit geklemd tussen de drukgroep en het vliegwiel. Moet ik dan enkele tiendes bij de shims toevoegen of is er iets anders mis?
Drukgroep en koppelingsplaat zijn nieuw.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Joris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-04-2012 19:13 #112710
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Koppeling volvo 66 afstellen
volvo 66 is die ook al bij onze club ingelijfd. Zo ja welkom en wat betreft je koppeling afstellen weet ik niet.
13-04-2012 09:53 #112734
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Koppeling volvo 66 afstellen
Hoi Joris!
Het lijkt me dat als je alles goed hebt gemonteerd en je de voorgeschreven ruimte niet hebt, je extra ringen zou moeten gebruiken. De vrije ruimte is belangrijk. Omdat deze club echter pas sinds kort is opengesteld voor alle Volvo's van 25 jaar en ouder is er van de nieuw toegelaten types nog niet zo veel knowhow....
Je kunt je vraag ook eens stellen op het 300forum van de Volvo300club: forum.volvo300club.nl/ , of het forum van de DAF club: www.dafclub.nl/DCN/index.php?opt ... &Itemid=58 , daar zitten vast mensen die je het goede antwoord kunnen geven.. Succes!
Het lijkt me dat als je alles goed hebt gemonteerd en je de voorgeschreven ruimte niet hebt, je extra ringen zou moeten gebruiken. De vrije ruimte is belangrijk. Omdat deze club echter pas sinds kort is opengesteld voor alle Volvo's van 25 jaar en ouder is er van de nieuw toegelaten types nog niet zo veel knowhow....
Je kunt je vraag ook eens stellen op het 300forum van de Volvo300club: forum.volvo300club.nl/ , of het forum van de DAF club: www.dafclub.nl/DCN/index.php?opt ... &Itemid=58 , daar zitten vast mensen die je het goede antwoord kunnen geven.. Succes!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
13-04-2012 16:23 #112749
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Koppeling volvo 66 afstellen
Hoi Joris, welkom inderdaad! De kennis over de nieuwere modellen moet zeker deels met de eigenaren van die modellen binnenkomen. Wij hebben al wel wat documentatie gevonden, die staat uiteraard in de afdeling documentatie, onder toegelaten modellen en dan onder 66.
Als je ons kan helpen de leemtes te vullen, dan graag!
Als je ons kan helpen de leemtes te vullen, dan graag!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl