Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud?
- Colin van der Zaal (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2012 15:24 #109445
door Colin van der Zaal (GAST)
(Amazon Kombi uit 1965 B18/M40/No overdrive/ Spicer as)
Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud? is gemaakt door Colin van der Zaal (GAST)
Beste Allemaal,
Vorige week mijn remmen aan een inspectie onderworpen en daar moet het nodige gebeuren maar ik vond het zicht langs de as richting wiellager achter een beetje vreemd. Ik zag geen filtring of iets dergelijks maar alleen en diepte met achterin hardgeworden en "gebroken" vet. (Zie foto)
Wie weet of ik me hier druk om moet maken? Zat al te denken alles los te halen en opnieuw in te vetten maarja dan kan je beter ook lager vervangen etc etc en zo blijf je bezig. Er zat overigens geen vettigheid in de trommel. Alleen veel remstof e.d.
Het betreft een Amazon Kombi uit '65.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet Colin
Vorige week mijn remmen aan een inspectie onderworpen en daar moet het nodige gebeuren maar ik vond het zicht langs de as richting wiellager achter een beetje vreemd. Ik zag geen filtring of iets dergelijks maar alleen en diepte met achterin hardgeworden en "gebroken" vet. (Zie foto)
Wie weet of ik me hier druk om moet maken? Zat al te denken alles los te halen en opnieuw in te vetten maarja dan kan je beter ook lager vervangen etc etc en zo blijf je bezig. Er zat overigens geen vettigheid in de trommel. Alleen veel remstof e.d.
Het betreft een Amazon Kombi uit '65.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet Colin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-01-2012 15:45 #109446
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud?
Ziet er voor zover ik kan beoordelen prima uit. Als je geen speling op je lagers hebt, zou ik zeggen: beetje extra vet erin en weer dichtdoen.
De conus aan de binnenkant van je remtrommel past hier precies in.
De viltring zorgt dan voor de afdichting.
Die viltring dit meteen vooraan in de stofkap van de remankerplaat zoals op de foto.
Ik kan het niet heel goed zien, maar die lijkt er gewoon te zitten.
De conus aan de binnenkant van je remtrommel past hier precies in.
De viltring zorgt dan voor de afdichting.
Die viltring dit meteen vooraan in de stofkap van de remankerplaat zoals op de foto.
Ik kan het niet heel goed zien, maar die lijkt er gewoon te zitten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Colin van der Zaal (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2012 16:46 #109485
door Colin van der Zaal (GAST)
Beantwoord door Colin van der Zaal (GAST) in topic Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud?
Ja logisch nu je het zegt. Je sluit de boel op met de remtrommel....maak ik me weer druk om niks 
Dank!

Dank!
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-01-2012 19:54 #109494
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud?
Hallo Vrienden.
Als een achteras er zo uitziet als op de foto's is het in mijn ogen beter om de as te trekken en de lagers te reinigen en met nieuw vet en eventueel een nieuwe viltring opnieuw te monteren.
Kijk ook maar eens in het onderhoudsboek van je auto.(Olieslager)
Hans
Als een achteras er zo uitziet als op de foto's is het in mijn ogen beter om de as te trekken en de lagers te reinigen en met nieuw vet en eventueel een nieuwe viltring opnieuw te monteren.
Kijk ook maar eens in het onderhoudsboek van je auto.(Olieslager)
Hans
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 18:59 #109530
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Zicht op wiellager achter juist?! Onderhoud?
Het ziet er normaal uit.Wat mij wel opvalt, is het ontbreken van het veerplaatje 662928.dat tussen de bovenste veer en de platte verbinding tussen de remschoenen hoort te zitten.Dit ding voorkomt rammelen van de verbindingsplaat.