montagepunt schokbrekers 544

• Rudi Thomas (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2012 22:22 #109299 door Rudi Thomas (GAST)
montagepunt schokbrekers 544 is gemaakt door Rudi Thomas (GAST)
wie kan mij een tip geven voor de montage van schokbrekers achter , boven in de montagekappen bij de Katterug, zodanig dat er geen water en modder in die montagekap kan komen?
ik ben benieuwd, Rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi Thomas (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2012 22:10 #109409 door Rudi Thomas (GAST)
Beantwoord door Rudi Thomas (GAST) in topic montagepunt schokbrekers 544
is er niemand die hier wel eens mee te maken heeft gehad??? Rudi

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-01-2012 13:38 #109440 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic montagepunt schokbrekers 544
Hallo Rudi.
De ruimte waar de schokbrekers aan de bovenkant naar binnen gaan en gemonteerd worden ( door jou montagekappen genoemd) komt aan de voorkant samen met het oplopende plaatwerk waar aan de achterkant van de rugleuning van de achterbank tegen aan komt. Op die scheiding van opstaande achterkant en bodem van de ruimte zit een klein gat dat uitkomt in het daar onder liggende chassisbalkje. Dit balkje loopt naar beneden en komt uit naast het diepste punt van de wielkast. In de onderste punt van dit balkje zit ook een gat.
Het water dat dus in de schokbrekerruimte naar binnen komt kan via die gaten middels het balkje op die manier weg.
Praktijk is natuurlijk dat deze openingen steeds dicht gaan zitten. Dus wil je voorkomen dat het daar gaat roesten moet je zorgen dat de openingen open blijven en vervolgens steeds een soort was of tectyl boven in de schokbrekerruimte spuiten en tevens zorgen dat de binnenkant van dit chassisbalkje in de was of tectyl zit.
Omdat de schokbreker bij het in- en uitveren zich een weinig verplaatst kun die ruimte waar hij naar binnen gaat niet afdichten of je zou al op de een of andere manier met een soort rubber manchet moeten gaan werken waarmee je de ruimte afdicht en er toch bewegingsvrijheid voor de schokbreker over blijft.
Ik kijk eens of ik een foto kan vinden die de zaak verduidelijkt. Is moeilijk te omschrijven allemaal.
m.vr.volvo gr.
Jan

• Rudi Thomas (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 20:01 #109532 door Rudi Thomas (GAST)
Beantwoord door Rudi Thomas (GAST) in topic montagepunt schokbrekers 544
Dag Jan,

dank voor je uitgebreide reactie. Het is mij volkomen duidelijk wat je bedoeld. Bij de restauratie heb ik echt een puntzak vol zweeds zand en gruis er uit moeten bikken. Je tips neem ik zeker ter harte. Ik ga in elk geval een soort van manchet van rubber maken. wie weet dat als het goed gaat ik er nog een foto van zal maken.

tot zover dank en groet, Rudi