Zeer optimistische snelheidsmeter..
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 15:47 #107280
door Foppe Talman
Zeer optimistische snelheidsmeter.. is gemaakt door Foppe Talman
Heren van het goede Volvo leven,
Nu weet ik van het verschijnsel "kust-stof-overbrenging-tandwieltje" en dat daar verschillende verhoudingen in zijn, maar.... nu de teller uitbundig 160kmh aan geeft en tomtom het toch echt over een krappe 100 heeft... denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Overal op de site lees ik over de teller die afgesteld zou kunnen worden maar ik lees nergens hoe dat zou moeten....
Het is zo wie zo een beetje een mysterieus ding voor me.. heeft iemand toevallig wat foto's van de binnen kant zodat ik me kan verheugen op het eventueel uitbouwen van de unit...
Cheers,
F.
Nu weet ik van het verschijnsel "kust-stof-overbrenging-tandwieltje" en dat daar verschillende verhoudingen in zijn, maar.... nu de teller uitbundig 160kmh aan geeft en tomtom het toch echt over een krappe 100 heeft... denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Overal op de site lees ik over de teller die afgesteld zou kunnen worden maar ik lees nergens hoe dat zou moeten....
Het is zo wie zo een beetje een mysterieus ding voor me.. heeft iemand toevallig wat foto's van de binnen kant zodat ik me kan verheugen op het eventueel uitbouwen van de unit...
Cheers,
F.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-10-2011 17:07 #107282
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Zeer optimistische snelheidsmeter..
Tomtom in mijlen misschien? :lol:
Het verschil is wel erg groot. Overdrive in het spel? Bandenmaat?
Het verschil is wel erg groot. Overdrive in het spel? Bandenmaat?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2011 17:18 #107587
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Zeer optimistische snelheidsmeter..
Ik zit ook met dit probleem.
Op verschillende plekken lees je over een veertje in de teller wat je eventueel af moet stellen, maar niemand heeft er echt duidelijk bij gezet over het hoe en wat.
Persoonlijk ben ik hier ook in geïntresseerd. Een paar foto's van het binnewerk zou voor mij persoonlijk ook al heel wat verduidelijken.
Op verschillende plekken lees je over een veertje in de teller wat je eventueel af moet stellen, maar niemand heeft er echt duidelijk bij gezet over het hoe en wat.
Persoonlijk ben ik hier ook in geïntresseerd. Een paar foto's van het binnewerk zou voor mij persoonlijk ook al heel wat verduidelijken.
06-11-2011 15:36 #107610
door Gertjan Tillema
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Zeer optimistische snelheidsmeter..
ik heb geen idee of je dat ding kunt afstellen, maar er zit een veertje links van de buis met de oranje driehoek. Die kun je makkelijk loshalen met een schroefje, vervolgens kun je veertje en buis er zo uithalen. Dat veertje bepaalt alleen de weerstand die de magneet, die rechts zit, moet overbruggen. Het zegt dus niets over de draaisnelheid van de magneet en dus ook niet over de kilometerteller. Kijk dus eerst even of 10km ook 10km is in het echt. Als ook de afstand niet klopt, dan is het toch het tandwiel in de bak. Klopt die afstand wel, dan is het w.s. dat veertje die te slap is geworden.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
08-11-2011 10:39 #107697
door Gertjan Tillema
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Zeer optimistische snelheidsmeter..
Even een paar plaatjes die het geheel wat kunnen verduidelijken:
Ik kan hier nergens vinden waar ik dat veertje zou moeten stellen, maar dat is w.s. de boosdoener.
En hier dan nog even de magneet:
Ik kan hier nergens vinden waar ik dat veertje zou moeten stellen, maar dat is w.s. de boosdoener.
En hier dan nog even de magneet:
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
08-11-2011 13:32 #107708
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Zeer optimistische snelheidsmeter..
Mooie plaatjes!
Het zou echter zomaar kunnen dat Foppe het hier heeft over een teller in een 1800ES.
En die zit heel anders in elkaar.
Wat voor teller in kwestie is het?
Het zou echter zomaar kunnen dat Foppe het hier heeft over een teller in een 1800ES.
En die zit heel anders in elkaar.
Wat voor teller in kwestie is het?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )