white wall ringen

  • Jaap Koning (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-09-2011 15:25 #105817 door Jaap Koning (GAST)
white wall ringen is gemaakt door Jaap Koning (GAST)
Zijn er volvo ama rijders die ervaring hebben met de losse white wall ringen die tussen de band en de velg geklemd worden? De prijs t.o.v. een complete band met wit vlak is laag (kosten 10 euro per band) en het ziet er netjes uit. Maar geeft het problemen met beschadiging aan de band, losgaan, lekkage e.d.?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2011 18:56 #105818 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic white wall ringen
Hallo Jaap

Ik heb chromen sierringen en tussen de sierringen en bandzit een zwart kunstof ring en dan komt de witte withwall.
dus de zwarte beschermt de band.bij mijn auto heb ik ze er nu 3jaar opzitten zonder problemen.Alleen in de winter als de winterbanden met velgen erop gaan ,zet ik ze niet over.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2011 20:58 #105821 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic white wall ringen
White walls horen eigenlijk alleen als accessoire op amazons met de dichte velgen.Deze velgen waren in de kleur van de auto gespoten.Ook de wieldoppen waren groter en hadden een rood vlak in het midden.Toen de amazon vanaf medio 1964 met de zilverkleurige velgen met de ovale gaten werd uitgerust,waren white walls al niet meer in de mode.Het is ook -en dat is mijn mening -geen gezicht die white walls op latere amazons.Het wordt dan al snel een kermisattractie!

De goedkope losse white walls die jij bedoelt zijn sterk af te raden.Ze maken een naar geluid en ze zijn erg snel stuk.Bij scheuren en los gaan kunnen ze behoorlijk wat schade veroorzaken.Wat nog erger is,is het verschijnsel dat ze inslijten op de banden.Ik heb vaak gezien,dat er een behoorlijke kier in de wang van de band was ontstaan.Dit is gevaarlijk!In duitsland zijn ze dan ook verboden.De tekst wordt ook weggevreten.De tekst verdwijnt vaak half achter de namaak white wall.Dat ziet er dus ook niet erg origineel uit.De door Oudijk beschreven white walls met bijbehorende sierringen en zwarte beschermplaten zijn zeker niet goedkoop.Zij hebben niet het nadeel van invreten op de band.Toch worden ze vaak erg lelijk en gaan stuk door het raken van stoepranden.Ook wordt er nogal eens eentje onderweg verloren.De bijhorende sierring vind ik veel te veel glimmen.

Originele banden met de witte zijvlakken zijn eigenlijk alleen maar mooi op de b 16 amazon met 4 portieren en een dak dat een andere kleur heeft dan de rest van de wagen.

Zo word ik ook altijd een beetje droevig van een 2 deurs amazon met een dak in een andere kleur dan de rest van de auto.

Een amazon lijkt me een auto,die juist mooi is door de prachtige lijnen en het afwezig zijn van opsmuk.























Een echt mooie amazon heeft dit allemaal niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jaap Koning (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2011 12:01 #105830 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic white wall ringen

"N.M. de Boer" schreef:
White walls horen eigenlijk alleen als accessoire op amazons met de dichte velgen.Deze velgen waren in de kleur van de auto gespoten.Ook de wieldoppen waren groter en hadden een rood vlak in het midden.Toen de amazon vanaf medio 1964 met de zilverkleurige velgen met de ovale gaten werd uitgerust,waren white walls al niet meer in de mode.Het is ook -en dat is mijn mening -geen gezicht die white walls op latere amazons.Het wordt dan al snel een kermisattractie!

De goedkope losse white walls die jij bedoelt zijn sterk af te raden.Ze maken een naar geluid en ze zijn erg snel stuk.Bij scheuren en los gaan kunnen ze behoorlijk wat schade veroorzaken.Wat nog erger is,is het verschijnsel dat ze inslijten op de banden.Ik heb vaak gezien,dat er een behoorlijke kier in de wang van de band was ontstaan.Dit is gevaarlijk!In duitsland zijn ze dan ook verboden.De tekst wordt ook weggevreten.De tekst verdwijnt vaak half achter de namaak white wall.Dat ziet er dus ook niet erg origineel uit.De door Oudijk beschreven white walls met bijbehorende sierringen en zwarte beschermplaten zijn zeker niet goedkoop.Zij hebben niet het nadeel van invreten op de band.Toch worden ze vaak erg lelijk en gaan stuk door het raken van stoepranden.Ook wordt er nogal eens eentje onderweg verloren.De bijhorende sierring vind ik veel te veel glimmen.

Originele banden met de witte zijvlakken zijn eigenlijk alleen maar mooi op de b 16 amazon met 4 portieren en een dak dat een andere kleur heeft dan de rest van de wagen.

Zo word ik ook altijd een beetje droevig van een 2 deurs amazon met een dak in een andere kleur dan de rest van de auto.

Een amazon lijkt me een auto,die juist mooi is door de prachtige lijnen en het afwezig zijn van opsmuk.























Een echt mooie amazon heeft dit allemaal niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2011 19:39 #105835 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic white wall ringen
Tja, over smaak valt niet te twisten maar over originaliteit des te meer !!
De Amerikaanse white walls waren op de band aangebracht door banden fabrikant Firestone en in Europa door Michelin, deze zijn onder de export modellen naar N-Amerika gemonteerd.

Zo heeft de TR6 in Amerika een Red Lineband van Firestone, af en toe zie je ze ook in NL.

De opzet white walls heb je van diverse fabrikanten, een Frans merk ik dacht DECO maakte de beste, die waren zacht en gaven geen schade aan de band, heb ze jaren op mijn P1200 gehad zonder problemen met Michelin XZX.
Ze worden met de tijd wat vaal en hebben niet het eeuwige leven, de laatste 2 nieuwe heb ik verkocht op de VKV.

Scandcar levert een (duur) systeem met RVS glimmende sierranden, heb ze afgelopen VKB verkocht want ik vond ze niet mooi en heb ze nooit gemonteerd.
Ik zag laatst een band, merk kon ik niet zo snel zien, met een mooie dun whitewall rubber randje.
Wellicht dat iemand het merk weet.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2011 23:06 #105840 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic white wall ringen
binnen de club ben ik wellicht degene met de meeste ervaring met de diverse ringen. Wat betreft de ringen die je tussen band en velg klemt: niet doen! Tenzij je de auto hoofdzakelijk gebruikt om mee te showen. Ik gebruik mijn Amazon gewoon alsof het een gewone auto is, dwz 120 op de snelweg en 130 waar dat is toegestaan. Daarnaast rij ik wel eens rallies, dat houdt in, dat mijn rijstijl vrij fors is in vergelijk met de meeste andere weggebruikers. Die klemringen slijten bij deze rijstijl vrij snel en schade aan de wang van de band is niet ondenkbeeldig, hetgeen kan resulteren in een klapband. Ook hierin ben ik ervaringsdeskundig. Het systeem van Ravus waarbij de witte ring met de zwarte onderring wordt vastgehouden door een speciale chromen sierring vind ik best wel okay. Ik heb ze bijna 100.000 km op mijn Amazon gehad. Zelfs in de Sahara zijn ze blijven zitten.
Ik vond het best wel goed staan op mijn auto, smaken mogen gelukkig verschillen, het is tenslotte jouw auto.

De enige reden waarom ik ze tegenwoordig niet meer heb op mijn Amazon is, dat er tegenwoordig tijdens rallies steeds vaker klassementsproeven zijn en bij extreme bewegingen van de wang van de band kan het ring systeem dan van de velg geduwd worden. Vanwege die klassementsproeven heb ik ervoor gekozen om een bredere bandenmaat te gaan rijden, nu 195/65/15 ipv 165/80/15. Nu is de wang zo breed, dat de ringen helemaal niet meer passen, het zij zo. Mijn keuze.



Doe wat jouw hart je ingeeft, na overweging van argumenten van anderen.
Het blijft jouw beslissing, jouw auto.


The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jaap Koning (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2011 17:15 #105898 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic white wall ringen
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind white walls gewoon goed staan, al zou het niet origineel zijn. Voorlopig koop ik geen losse ringen, maar complete banden, wanner ze aan een wissel toe zijn. Overigens ben ik sinds kort lid en dit forum een leuk medium. Groeten, Jaap Koning

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.