Cruise Control op een klassieke Volvo

Lees meer
04-08-2011 19:26 #105136 door Boele Braaksma
Cruise Control op een klassieke Volvo is gemaakt door Boele Braaksma
Misschien is het een soort vloeken in de kerk:

Ik zit steeds meer te kijken naar een cruisecontrol set voor in de Combi en/of 1800. Ik rijd vrij veel snelweg en dan is het op een trip van 100+ km wel erg fijn! Op Marktplaats vind ik geen geschikte set. Ik wil immers geen extra pookje aan mn stuurkolom knopen. Het liefst verberg ik hem uit het zicht.

Ik heb inmiddels begrepen dat vacuum gestuurde sets beter zijn dan degene die puur je gasklep vasthouden in een positie.

Wie heeft er onlangs een set ingebouwd, heeft positieve / negatieve ervaringen, of een andere tip!?

Ik hoor het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2011 21:24 #105137 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Cruise Control op een klassieke Volvo
Hallo Boele, ik heb een set van Conrad ingebouwd in de auto van mijn vader (weliswaar een moderne auto) en hij was hier dusdanig tevreden over dat ik hem ook ga inbouwen in mijn ama combi. De set is relatief eenvoudig in te bouwen en ik vind hem niet te duur. De set is van Waeco en kost bij conrad 129,- euro (bestelnummer 851329-89). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet, Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2011 21:48 #105138 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Cruise Control op een klassieke Volvo
Conrad heeft zelfs een versie van rond de 30 euri... geen cruisecontrol maar zo eentje die je gas op een bepaalde stand vast zet.
Volgens de conrad gebruikers zit ie ook in een amazon..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2011 22:00 #105139 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Cruise Control op een klassieke Volvo
Waeco staan ook revieuws bij.. die van 30 euri heet Eagle.. Bestnr.: 880086 - 89

www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2011 22:33 #105140 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Cruise Control op een klassieke Volvo
Beste Paul en 'Jo' ?

Hartelijk dank! Ik slaap er een nacht over, dan besluit ik of dit hem gaat worden. Ik ga dan voor de versie van 130euro. Hier houd hij namelijk zijn snelheid vast door de pickup+magneet. Vind ik wel fijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2011 12:23 #105724 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Cruise Control op een klassieke Volvo
IK heb al jaren een cruiseecontrol in mijn amazon en deze werkt op het vacuum en is aangesloten op de bobine voor de toeren, makkelijk en niks geen gemier met magneetjes etc.

rene ruiter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2011 14:17 #105998 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Cruise Control op een klassieke Volvo

"R. Ruiter" schreef:
IK heb al jaren een cruiseecontrol in mijn amazon en deze werkt op het vacuum en is aangesloten op de bobine voor de toeren, makkelijk en niks geen gemier met magneetjes etc.

rene ruiter


Het is gelukt! De set zit erop/in. Een hele vooruitgang voor de lange stukken! Wel vrij veel werk om het netjes in te bouwen. Hij functioneerde eerst niet, waarop later bleek dat we een draadje doormoesten knippen zodat de computer 8000pulsen/km gebruikt ipv 1250pulsen/km. Boven de 20kmh werkte de cruise control niet :lol:

Vind het wel leuk dat hij juist zijn snelheid vast houdt.

Nu nog even een nieuwe pookhoes monteren, en dan alles dichtbouwen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.