Hoe gemoffelde velgen behandelen tegen corrosie

Lees meer
03-07-2011 16:48 #104375 door Hans W.
hallo,
ik heb mijn velgen laten stralen spuiten en moffelen, ze zien er weer prachtig uit. maar dit heb ik al eens eerder laten doen, bij andere velgen, en daar kwam, na verloop van tijd, roest vorming tussen het hart en de velgrand naar buiten. zeg maar waar het hart gelast is aan de velgring.

het bedrijf waar ik de velgen heb laten doen zegt dat ze daar niet bij kunnen komen (lijkt me ook), en ik denk door het "werken"van het hart tov de velgring dat de roest daar kalmaan gewoon verder gaat.

kan ik daar iets aan doen? ik dacht de velgen plat leggen en er iets ML tussen laten lopen, laten drogen en ze weer monteren?
of iemand zei me dat je de velgrand af moest kitten, maar dat is eenzijdig, en kit pakt toch weer vuiligheid aan?

graag advies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2011 17:50 #104376 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Hoe gemoffelde velgen behandelen tegen corrosie
neem een disposable spuitje met lange tip, doe daar wat warme blanke lak in (au bain marie), spuit vervolgens de naad tussen velg en hart vol en dicht.
Als jouw relatie met je tandarts okay is, dan heeft zij/hij vast wel een paar spuitjes voor je.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2011 07:42 #104436 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Hoe gemoffelde velgen behandelen tegen corrosie
En als je geen goede relatie hebt met je tandarts......... Dan kun je ook RX5 in het naadje spuiten, werkt perfekt! De poedercoater bij ons doet het al standaard voordat hij de velgen aflevert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2011 22:23 #104464 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoe gemoffelde velgen behandelen tegen corrosie
En ik heb een korte tip.Spuit er geen kit in! Je krijgt er spijt van.Er komt toch vocht tussen en dan gaat het roesten.Door alle kit zie je het dan te laat .Het verwijderen van de kit vergt dan aanzienlijk (en dit is nog voorzichtig uitgedrukt!) meer tijd dan het aanbrengen er van.Mij lijkt het aanbrengen van niet te veel tectyl in de naad ,zoals je zelf al beschrijft ,het beste idee.Je loopt vooral bij warm weer het risico dat de tectyl wat uitloopt ,maar dat is gemakkelijk te verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2011 08:52 #104468 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Hoe gemoffelde velgen behandelen tegen corrosie
bedankt voor de reacties,
onder de streep:

blanke lak wordt hard, en zal barsten en dus de roest niet tegenhouden denk ik, RX5 lijkt me prima, maar is in Putten eo. niet te krijgen, dus ik probeer het met tectyl

groeten, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.