Anti-Swaybar / Stabilisatorstang Volvo 1800/Ama hoe monteren

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2011 00:31 #103260 door Boele Braaksma
Vandaag een zgan IPD set aangeschaft voor mn 1800.

Voor had ik er al een, maar achter nog niet. Nu dus wel. (Heb dus een zgan voor stabilisator van IPD (28mm) te koop.)

Nu is me door het ontbreken van het boekje niet duidelijk hoe ik hem moet monteren.

Zijn er forumers met foto's of een handleiding? De grote uitlaatklemmen zijn voor de achteras, waar komen de pinnen echter uit? In de body, zoja: zelf boren!?

Kan het op deze foto niet goed zien.

Groet, Boele

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2011 07:10 #103263 door Rob Spoon
Hoi Boele, ik kreeg de foto's en de manual niet lekker als bijlage bij dit bericht. Ik heb ze dus in de documentatie gezet:

www.volvokv.nl/index.php?option= ... p;Itemid=6

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2011 08:53 #103264 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Anti-Swaybar / Stabilisatorstang Volvo 1800/Ama hoe monteren
Ja,je moet gaten boren en eenverstevigingsplaat is bij een 1800 geen overbodige luxe, dat heeft me weerhouden om die achter te monteren. Wellicht een punt van aandacht is dat mij is verteld dat je met swaybar eerder uitbreekt dwz minder snel gaat maar als hij uitbreekt ben je hem snel kwijt. Aangezien mijn1800 een automaat is vond ik dit onwenselijk. Meer ervaringen ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2011 12:08 #103266 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Anti-Swaybar / Stabilisatorstang Volvo 1800/Ama hoe monteren

"E.S.G. Zee" schreef:
Ja,je moet gaten boren en eenverstevigingsplaat is bij een 1800 geen overbodige luxe, dat heeft me weerhouden om die achter te monteren. Wellicht een punt van aandacht is dat mij is verteld dat je met swaybar eerder uitbreekt dwz minder snel gaat maar als hij uitbreekt ben je hem snel kwijt. Aangezien mijn1800 een automaat is vond ik dit onwenselijk. Meer ervaringen ?

Dag Ed en Rob,

Bedankt voor de snelle reacties!

Verstevigingsplaat ga ik zo maken/halen. Handig zo'n oom met een constructiebedrijf!

Dat de 1800 eerder uitbreekt geloof ik niet zo in. Wat ik wel kan melden (uit kart ervaring, 0,0vering) is dat het omslagpunt tussen uitbreken en de bocht ronden erg klein is. Je moet er dus snel bij zijn! Een 'volvo zonder die stangen' gaat eerst op 1 oor de bocht door alvorens die uitbreekt. Je weet dan ruimschoots dat je op de limiet rijd.. Daarnaast is een overdosis GBV nooit weg... Het blijven immers oldtimers en geen circuitauto's.

Ik zal foto's maken van de montage!

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2011 23:03 #103284 door Siang Phoa
in oudere catalogi van IPD werd aanbevolen om bij deze combinatie een sperdifferentieel te gebruiken.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD