Automaatbak (BW35) blokkeert niet in P-stand
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Als ik hem in de P-stand zet, wordt de auto echter niet geblokkeerd. Op een helling rolt hij dan gewoon terug.
Ook wil hij niet starten in de P-stand, maar moet je hem op de N-stand zetten.
Wat kan er aan de hand zijn?
- Speling op de stangen dat hij niet echt in de P-stand van de bak gaat, alleen met de pook
- Een defect in de bak waardoor de P-stand en startblokkering het niet meer doen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-

ik heb ook een 144 gehad met hetzelfde probleem.
bij mij was het de bak zelf die niet zo fris meer was.
ik heb nog een bw35 uit een amazon , 67" met stuurschakeling dus.
of je hem kan gebruiken , als je wilt en als het past mag je hem ophalen in Castricum.
bak is voor zover ik weet goed.
Ik vrees dat in mijn geval de bak dan vast ook niet meer zo fris is.
Vermoedelijk zit hij er nog sinds nieuw onder en heeft hij inmiddels ongeveer 210.000 km achter de kiezen.
Persoonlijk ben ik toch niet zo'n fan van een BW35. Misschien zet ik er wel een AW71L onder (al is dat waarschijnlijk wel weer veel werk en moeite voor deze auto en stop ik die tijd liever ergens anders in).
Alternatief is pedalen en wat andere toebehoren scoren en er geen M40 of M41 in zetten en mooi meteen over op een handbak.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
De P stand is een pal die de uitgaande as blokkeert, die gaat niet zo maar kapot, dus ik denk dat je schakelstang te kort/lang is ergens.
Aangezien het blok ook van z'n motorsteunen ligt zal het een en ander wel een beetje uit z'n verband zijn.
Eerst maar weer eens een vervangende kop erop en motorsteunrubbers vernieuwen en kijken hoe de auto rijdt.
Olie verversen (flushen) is ook wel een goed idee. De bak eruit kan altijd nog.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Goed om te horen dat die blokkade niet meer is dan een pal.
Aangezien het blok ook van z'n motorsteunen ligt zal het een en ander wel een beetje uit z'n verband zijn.
Eerst maar weer eens een vervangende kop erop en motorsteunrubbers vernieuwen en kijken hoe de auto rijdt.
Olie verversen (flushen) is ook wel een goed idee. De bak eruit kan altijd nog.
ATF is krachtig genoeg, dus zou er inderdaad maar eens wat kms mee maken!
(gefeliciteerd overigens met de gave 142!)
Nu nog de olielekkage van de bak stoppen en dan mag hij er voorlopig onder blijven (al heb ik al wel een reserve automaatbak , maar die heeft een lang ipv kort staartstuk, dus dat is ook nog een uitdaging voor het vinden van de juiste aandrijfas).