- Berichten: 9
versnellingsbak vast
- Henk de Weerd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2011 07:48 #102645
door Henk de Weerd
versnellingsbak vast is gemaakt door Henk de Weerd
Tijdens een ritje met deama combi kon ik niet terug schakelen de bak bleef in de vierde versnelling staan .
Thuis gekomen (in Z'n vier) heb ik de pook eraf geschroefd en met een schroevendraaier geprobeerd de bak vrij te krijgen zonder enig resultaat.Later is het wel gelukt door de auto heen en weer te duwen.
Mijn vraag is : Wat kan de oorzaak zijn ? En hoe kan ik dat voorkomen.
Groetjes Henk de Weerd
Thuis gekomen (in Z'n vier) heb ik de pook eraf geschroefd en met een schroevendraaier geprobeerd de bak vrij te krijgen zonder enig resultaat.Later is het wel gelukt door de auto heen en weer te duwen.
Mijn vraag is : Wat kan de oorzaak zijn ? En hoe kan ik dat voorkomen.
Groetjes Henk de Weerd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2167
06-05-2011 08:31 #102646
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic versnellingsbak vast
Hallo Henk,
ik verwacht dat het aan de koppeling(sbediening) ligt. Was er ook niet met wat "geweld" uit de 4 te schakelen? (gaat normaal ook als de koppeling helemaal niet werkt).
Groeten en succes, Rudi
ik verwacht dat het aan de koppeling(sbediening) ligt. Was er ook niet met wat "geweld" uit de 4 te schakelen? (gaat normaal ook als de koppeling helemaal niet werkt).
Groeten en succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
06-05-2011 14:40 #102652
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic versnellingsbak vast
Hydrolische koppeling? Kontroleer je vloeistofnivo eens en als je dan toch in die buurt betn voel eens of de "slavecilinder" (die aan je versnellingbak zit) wel of niet vochtig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk de Weerd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
06-05-2011 19:37 #102656
door Henk de Weerd
Beantwoord door Henk de Weerd in topic versnellingsbak vast
Als ik de koppelingpedaal intrap kun je de auto duwen ,dus denk ik dat het niets aan de koppeling mankeerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
06-05-2011 20:31 #102657
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic versnellingsbak vast
En kan je 'm nu ook weer in en uit z'n 4 krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 75
06-05-2011 21:08 #102658
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic versnellingsbak vast
hallo,
het kan temaken hebben met je schakel stangen in de bak.
maar ik denk eerder aan kapotte blok spieen die in de bak zitten.
als deze scheuren of breken kunnen ze klem komen te zitten tussen de schakelmof en de synchromesche ring.
en daar door kan deze dus blokeren.
of zelf een kapotte synchromesche ring die klem zit.
maar wat het ook is denk ik dat dat je de bak eruit zult moeten halen en moet open maken.
succes mvg ronald
het kan temaken hebben met je schakel stangen in de bak.
maar ik denk eerder aan kapotte blok spieen die in de bak zitten.
als deze scheuren of breken kunnen ze klem komen te zitten tussen de schakelmof en de synchromesche ring.
en daar door kan deze dus blokeren.
of zelf een kapotte synchromesche ring die klem zit.
maar wat het ook is denk ik dat dat je de bak eruit zult moeten halen en moet open maken.
succes mvg ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk de Weerd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
08-05-2011 19:47 #102684
door Henk de Weerd
Beantwoord door Henk de Weerd in topic versnellingsbak vast
Met veel duwen en trekken is de bak weer uit de vierde versnelling los gekomen.
We hebben een ritje gemaakt om te kijken of alle versnellingen weer meewerkten.
De tweede en derde wilden niet in een keer pakken ,maar na een aantal herhalingen deden ze allemaal weer mee.
Vandaag hebben we weer een ritje gemaakt zonder problemen hij schakelt goed in alle versnellingen.
Wat het proleem geweest is weet ik niet.
Allemaal bedankt voor het meedenken
Groetjes Henk en Janny de Weerd
We hebben een ritje gemaakt om te kijken of alle versnellingen weer meewerkten.
De tweede en derde wilden niet in een keer pakken ,maar na een aantal herhalingen deden ze allemaal weer mee.
Vandaag hebben we weer een ritje gemaakt zonder problemen hij schakelt goed in alle versnellingen.
Wat het proleem geweest is weet ik niet.
Allemaal bedankt voor het meedenken
Groetjes Henk en Janny de Weerd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
09-05-2011 12:00 #102701
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic versnellingsbak vast
Wil wel mee denken maar als je geen antwoord geeft wordt t lastig 
Probleem zal vast terug komen en dus nogmaals de vraag:
door jo (GAST) » vr 06 mei 2011, 14:40
Hydrolische koppeling? Kontroleer je vloeistofnivo eens en als je dan toch in die buurt bent voel eens of de "slavecilinder" (die aan je versnellingbak zit) wel of niet vochtig is.
Als je nivo te laag is heb je met 2 a 3 keer (ont)koppelen weer genoeg vloeistof in de slave cilindergetrapt om nog te kunnen schakelen (tot die vloeistof ook wer weg lekt)
P.s. gebruikte versnelligsbakken (mocht daar t probleem in zitten) zijn voor rond de 50 eurie op marktplaats ed te vinden (geeft al aan dat de bak eigenlijk onverslijtbaar is)
Probleem zal vast terug komen en dus nogmaals de vraag:
door jo (GAST) » vr 06 mei 2011, 14:40
Hydrolische koppeling? Kontroleer je vloeistofnivo eens en als je dan toch in die buurt bent voel eens of de "slavecilinder" (die aan je versnellingbak zit) wel of niet vochtig is.
Als je nivo te laag is heb je met 2 a 3 keer (ont)koppelen weer genoeg vloeistof in de slave cilindergetrapt om nog te kunnen schakelen (tot die vloeistof ook wer weg lekt)
P.s. gebruikte versnelligsbakken (mocht daar t probleem in zitten) zijn voor rond de 50 eurie op marktplaats ed te vinden (geeft al aan dat de bak eigenlijk onverslijtbaar is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





