Bakrubber te slap?

Lees meer
07-04-2011 21:47 #102139 door Boele Braaksma
Bakrubber te slap? is gemaakt door Boele Braaksma
Na enige tijd rijden bleek mijn bakrubber te zwak te zijn. Ik hoorde een bonkend geluid en in bochten werd het nog erger.

Vervangen door een zgan ogend rubber, zelfde diameter (55mm) deze is alleen afgelopen zondag tijdens flink optrekken in zn geheel afgescheurd bij een van de twee stalen platen!

Zojuist weer vervangen voor een goed rubber. Opvulring van 3mm gebruikt. Nu heb ik maar 3mm speling tussen de beugel van de body, en de draaiende cardan. Conclusie: Zodra ik kracht zet op mn pook, hoor je de cardanas al aanlopen tegen de beugel.

Ik moet dus een NOG sterker rubber hebben. Of heb ik mogelijk de verkeerde steun? Nu begreep ik dat ze van een 164 passen. Bij de bekende handelaren wordt er maar 1 rubber verkocht voor zowel ama/1800/164..

Wie weet er een goedwerkende oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2011 22:02 #102142 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bakrubber te slap?

"Boele Braaksma" schreef:
Bij de bekende handelaren wordt er maar 1 rubber verkocht voor zowel ama/1800/164..

Weet je dat zeker? Ik had na inbouw van mijn M41 in een Amazon ook last van gebonk. Toen bij Nordicar een bakrubber gehaald dat ook bedoeld was voor een M41.
Maar het zou kunnen dat die "onder water" van een 164 was.

Er zijn volgens mij ook PU uitvoeringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2011 22:17 #102144 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bakrubber te slap?

"Lars Rengersen" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Bij de bekende handelaren wordt er maar 1 rubber verkocht voor zowel ama/1800/164..

Weet je dat zeker? Ik had na inbouw van mijn M41 in een Amazon ook last van gebonk. Toen bij Nordicar een bakrubber gehaald dat ook bedoeld was voor een M41.
Maar het zou kunnen dat die "onder water" van een 164 was.

Er zijn volgens mij ook PU uitvoeringen.



Was het gebonk toen over? PU lijkt me te stug. Omdat de bak nu op de versnellingsbaksteun 'vleugel' ligt, hoor je de trillingen ontzettend goed in de auto.

Nog twee foto's



Van deze steun heb ik er twee. Ze zijn zo te zien gelijk aan die van een Amazon? Of zit hier de mogelijke fout?

De bakrubber bij Nordicar:
www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...h=1&products_id=2152

Vind het een beetje zonde om dit binnenkort aan gort te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2011 23:02 #102147 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Bakrubber te slap?
Ik heb een zwaardere van een 164, met een andere bestelling, bij IPD besteld. Eentje met een zeskantige zijkant, niet rond. Dat schijnt het zwaarste model te zijn. www.ipdusa.com/Volvo-164/Engine/ ... -324-1671/

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2011 23:28 #102148 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bakrubber te slap?

"Rob Spoon" schreef:
Ik heb een zwaardere van een 164, met een andere bestelling, bij IPD besteld. Eentje met een zeskantige zijkant, niet rond. Dat schijnt het zwaarste model te zijn. www.ipdusa.com/Volvo-164/Engine/ ... -324-1671/


Op het volvolvo-forum zojuist gelezen dat een MOTORsteunrubber van een B30 ook past. Dit maar eens proberen. IPD is namelijk vrij prijzig voor alleen dit artikel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2011 05:43 #102149 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Bakrubber te slap?
volgens mij behoort de door Boele Braaksma getoonde ijzeren steun vd bak bij het 140-type,
voor een vergelijking en beschrijving zie foto bij:

Rubber versnellingsbaksteun overdrive

Voor discussie over welke rubberen steun best past bij M41+OD, zie bvb:

[url=http://volvokv.nl/forum/?f=141&t=10564&p=84733&hilit=ophangrubber+versnellingsbak#p84733">viewtopic.php?f=141&t=10564&p=84733&hilit=ophangrubber+versnellingsbak#p84733

alsook mijn bijdrage aldaar tot dit onderwerp.

Met de gepaste ijzeren steun en een bakrubber voor 140type (is me ooit in Bilbiten(=Volvo fabriekshop
in Goteborg) meegegeven als steun voor M41+OD bij AM) komt alles in orde denk ik (is ook de conclusie in 1
vd oudere topics daaromtrent).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2011 05:55 #102150 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Bakrubber te slap?
heb, na twijfelen, vlug nog even geverifieerd: ijzeren baksteun is zelfde voor AM als voor
alle types P1800, nl. nr 657163 (kan nog steeds mn eigen (voorgaand) bericht niet
wijzigen...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2011 07:58 #102151 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Bakrubber te slap?

"Boele Braaksma" schreef:
Was het gebonk toen over?

Ja, na het monteren van dat rubber was het gebonk over. Je steun lijkt me de juiste, dus wellicht heeft het gewoon gelegen aan het feit dat het een gewoon M40 rubber was? Was die wel nieuw?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2011 09:06 #102152 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Bakrubber te slap?

"W. de Baere" schreef:
heb, na twijfelen, vlug nog even geverifieerd: ijzeren baksteun is zelfde voor AM als voor
alle types P1800, nl. nr 657163 (kan nog steeds mn eigen (voorgaand) bericht niet
wijzigen...)


Bedankt voor het meedenken, Ik ga vandaag proberen een B30 motorrubber te halen.

"Lars Rengersen" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Was het gebonk toen over?



Ja, na het monteren van dat rubber was het gebonk over. Je steun lijkt me de juiste, dus wellicht heeft het gewoon gelegen aan het feit dat het een gewoon M40 rubber was? Was die wel nieuw?


Lars, je kent me nu een beetje : rubber was niet nieuw, maar had ik nog liggen van een bak, zag er wel goed uit. Degene die afgescheurd is, was wel nieuw. (1jr oud, maar is 500km mee gereden.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.