alternatief stuur in amazon

Lees meer
09-03-2011 17:21 #101312 door Rene Brandt
alternatief stuur in amazon is gemaakt door Rene Brandt
in verband met mijn lange benen vroeg ik mij af of er iemand bekend is met een ander stuur in de amazon.
een sportstuur met losse naaf is niet wat ik bedoel.
wat ik wel bedoel is een (volvo) stuur met een kleinere diameter die gewoon past met dezelfde maat stuurstang.
helemaal mooi zou zijn als het alternatieve stuur ook nog een klassieke look zou hebben :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2011 18:53 #101313 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic alternatief stuur in amazon
Dan moet je eens op zoek naar een Nardi stuur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2011 23:45 #101321 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic alternatief stuur in amazon

"R. Brandt" schreef:
in verband met mijn lange benen vroeg ik mij af of er iemand bekend is met een ander stuur in de amazon.


Nu ben ik toch benieuwd naar je lengte :) ben zelf geen kleintje (1.97 cm) en heb in moderne wagens altijd ruzie met het contact slot, maar heb nooit problemen gehad met de Amazon, of, niet met het stuur, wel met de pook die wel erg ver uitslaat :D (mijn vriendin heeft er ook menige 'tik' mee gekregen als ik naar z'n 3 schakelde :lol: )

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2011 00:11 #101323 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic alternatief stuur in amazon
bij een Amazon kan je de stoel op meerdere manieren instellen.
In hoogte: verwijder het zitkussen, dan kan je tussen de singles door de drie bevestigingspunten zien.
De twee achterste bevestigingspunten kan je in drie hoogtes instellen, het voorste bevestigingspunt geeft veel meer variatie mogelijkheden.
Bovendien kan je de rails waarmee de stoel op het frame geschroefd zit, op twee standen in voor- achterwaartse stand vastzetten.
Misschien helpt deze aanwijzing bij het vinden van de ideale zitpositie.
Een aanvullende tip: bij mijn gewicht van 65 kg vind ik het prettig om elke ± 8 jaar wat bij mij overeen komt met ± 50.000 km de singles te vervangen.
Ik rij overigens Amazon vanaf 1968.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2011 08:09 #101325 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic alternatief stuur in amazon
dat een amazon een geschikte auto is voor lange mensen klopt helemaal :)
en nee ik ben 1.91 mtr lang , probleem is ook ontstaan na het vervangen van de voorstoelen , de originele stoelen waren ondertussen veranderd in het type hernia , nou is dat allemaal wel op te knappen met nieuw schuim , bandjes e.d.
maar ik liep tegen een paar ford scorpio stoelen aan , zwart leer , extreem mooi e.d. en zeer comfortabel. ;)
de stoelen vastgeschroefd op het originele stoelframe maar op een of andere manier heb ik nu ruzie met met gt stuur wat de diameter heeft van een scheepsstuur.
tja , je valt van het een in het ander :oops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2011 13:27 #101328 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic alternatief stuur in amazon
Dus monteren we een klein stuurtje en gaan we vervolgens op zoek naar stuurbekrachtiging? ;) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 09:52 #103867 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic alternatief stuur in amazon
Ik ben zelf ook 1.96 en met het stuur heb ik niet zo'n probleem. Hoewel ik wel voor de zekerheid al een nardi met bus heb liggen. net als een identieke Victor. Dat gaat er echter pas in zodra ik de corsa electrische bekrachtiger ga monteren.

Maar waar ik me meer aan stoor is de kleine ruimte langs het rempedaal. Ik ben vaak aan het stoeien met zowel rem als gaspedaal. Is hier niet een oplossing voor.

Lijkt me dat de grote mensen vaak iets of wat grotere voeten hebben (en dus breder) die tegen hetzelfde aan zijn gelopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 11:49 #103870 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic alternatief stuur in amazon
Er is een eenvoudige oplossing voor het probleem van de geringe ruimte voor de rechtervoet-waar vreemd genoeg niet alle amazons last van hebben -,maar die is vrij drastisch.Maak de vloerbedekking enz bij het gaspedaal los en sla met een grote hamer de tunnelbak wat naar binnen.Hierdoor ontstaat veel meer ruimte voor de rechtervoet.die nu verder naar rechts kan als het gaspedaal wordt bediend.Zo kun je veel makkelijker van gas-naar rempedaal bewegen.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2011 12:08 #103874 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic alternatief stuur in amazon

"N.M. de Boer" schreef:
Er is een eenvoudige oplossing voor het probleem van de geringe ruimte voor de rechtervoet-waar vreemd genoeg niet alle amazons last van hebben -,maar die is vrij drastisch.Maak de vloerbedekking enz bij het gaspedaal los en sla met een grote hamer de tunnelbak wat naar binnen.Hierdoor ontstaat veel meer ruimte voor de rechtervoet.die nu verder naar rechts kan als het gaspedaal wordt bediend.Zo kun je veel makkelijker van gas-naar rempedaal bewegen.Succes!


Klopt! Bij onze combi heb ik de kokosmat onder de tunnel vandaan gehaald, scheelt ook al gauw 1,5-2cm!

Deuk erin slaan kan altijd nog, of a-la-Donkervoort, op sokken rijden! :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2011 08:31 #103899 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic alternatief stuur in amazon
Hmmm...

Maar ik was van plan een 240 tunnelbak te plaatsen voor de M46.
Hopelijk is die aan de voorzijde net zo breed/smal als die van de amazon.

Ik had gehoopt dat iemand een eenvoudige oplossing heeft voor het naar links plaatsen van het pedalen blok!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.