amazon met schijfremmen rondom

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-03-2011 19:32 #101246 door Joseph Diks
amazon met schijfremmen rondom is gemaakt door Joseph Diks
Hallo,
Op termijn wil ik graag de ama van 68 rondom uitgevoerd hebben met schijfremmen.

Hierbij denk ik aan een aangepaste 140 of 240 achteras. Er zal vast een opmerking aan elke keuze van achteras vastzitten. Maar graag hoor ik wat de beste/meest efficiente keuze is..

Aan de voorzijde heb ik wel eens gehoord dat men de van een 140 de betreffende delen neemt maar ik vraag me af of dat wel zo gemakkelijk past.

Natuurlijk hoop ik op termijn de amazon op een setje virgo's, polaris of andere stoere alu velg te hebben staan.

Alle info omtrent geadviseerde et waardes, spoorbreedtes zijn zeer welkom.

Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2011 21:05 #101252 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon met schijfremmen rondom
Een achteras van een 1800E of 1800ES is plug and play onder een Amazon met het nieuwere type achteras (zoals de 1968-er als het goed is). Voor het gebruiken van een 140 of 240 as moet je lassen aan ophangingsdelen.

De reden dat je voor dan ook om "moet" bouwen is om dezelfde steek te houden. De steek van zo'n 1800E/ES as is namelijk anders dan de Amazon. Dan wordt het monteren van een set van dezelfde velgen rondom zo lastig.
(Kan wel met bijvoorbeeld 2 om 2 origineel brede 5,5J velgen, Kronprinz 6135 en 6136.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD