versnellingsbak deksel 1800s
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Van mijn 1800s 67 (laat) is de bakdeksel gebroken het gaat hier dus om een deksel voor een korte pook.
Nu heb ik hem zover uit elkaar dat ik kan zien dat de deksel stuk is maar nu vraag ik me een paar dingen af,
-kan de deksel gedemonteerd worden door het inspectie gat en hoeft de bak niet uit de auto, of zal de bak er uit moeten?
-zijn de deksels voor de korte pook allemaal het zelfde. ik meen me te herinneren dat er 2 versies voor de m41 zijn.
- is er een mogelijkheid de deksel tijdelijk te repareren, het is een mooie breuk en kan me voorstellen dat er tegenwoordig goede lijmen zijn die dit zomaar zouden kunnen.
andere goede adviezen altijd welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Zou persoonlijk niet de moeite nemen om het te lijmen. Deksels zijn nog wel goed te vinden!
Mocht je het toch willen lijmen, dat kan zeker. Met metaal epoxy bij voorbeeld.
Maar dat spul heb je wel in allerlei kwaliteit- en prijsklassen. Ik heb er afgelopen zomer nog een carterpan mee gedicht, gaat prima.
Kan me voorstellen dat het ook wel te doen is met vloeibare pakking.
Groet Mats
Is dit een bekend probleem bij de P1800 door de vreemde pook constructie?. In dat geval is lijmen naar mijn idee een wel zeer korte termijn oplossing omdat de stress die het deksel ondervind kennelijk genoeg is om een 'gezond' deksel te doen barsten. Als het geen algemeen probleem is (ik heb echt geen idee) zou ik eerst proberen te achterhalen wat er fout is gegaan, anders treed de breuk bij het gelijmde of nieuwe deksel mogelijk weer op.
Zo maar mijn idee, voornamelijk om dat ik nog nooit van een gebroken deksel gehoord heb en me geen goede reden kan voorstellen behalve te veel stress.
Groeten,
Gerben.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Wat betreft het vervangen zelf zie ik even niet hoe je dat kunt doen zonder de bak er onderuit te halen.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Het wordt een nieuwe dus, ik had de hoop nog even dat dit door dat inspectie luik kan, maar jij hebt de versnellingsbak er wel vanonder moeten halen dus...
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"F Talman" schreef:
Klopt,
Het wordt een nieuwe dus, ik had de hoop nog even dat dit door dat inspectie luik kan, maar jij hebt de versnellingsbak er wel vanonder moeten halen dus...
In de tijd dat je loopt te pielen met het verwijderen van de deksel via het inspectie gat, heb je ook al zowat de bak er onder vandaan! Reken op vier uur sleutelwerk, dan heb je hem wel gewisseld!
Misschien wel interessant om te kijken waarom de oude scheurde: Wellicht de schakelstangen in het deksel die moeizaam gaan? Die worden namelijk niet gesmeerd!
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Nu heb ik nog een deksel liggen van een 140 serie, en zowaar heb ik in een onderdelen boek gevonden dat er een andere deksel in gekomen is in 69, kan ik deze zonder al te veel problemen gebruiken?
- Foppe Talman
- Premium lid
-