HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
- 06155-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-03-2011 17:19 #101134
door 06155-dummy
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak is gemaakt door 06155-dummy
Wie weet raad ??
Ik ben bezig om een M46+OD die ik heb gekocht (kwam rijdend uit een amazon) voor te bereiden om achter een B20 te monteren.
Nu heb ik bij het olieverversen van de versnellingsbak een klein spiraalveertje (zie foto) aangetroffen. het lag direct voor de opening van de onderste aftap plug.
Wie weet wat dit kan zijn en of dat ernstig is ?? het veertje ziet er onbeschadigd uit en ik vermoed dat het dan ook geen schade heeft aangericht in de bak.
Ik heb zelf het vermoeden dat het een veertje is die uit één van de beide schakelaars komt (ARL / Overdrivebeveiliging) bovenop de bak. Heb de beide schakelaars gecontroleerd en zijn beiden (weer) intact.
Ik ben bezig om een M46+OD die ik heb gekocht (kwam rijdend uit een amazon) voor te bereiden om achter een B20 te monteren.
Nu heb ik bij het olieverversen van de versnellingsbak een klein spiraalveertje (zie foto) aangetroffen. het lag direct voor de opening van de onderste aftap plug.
Wie weet wat dit kan zijn en of dat ernstig is ?? het veertje ziet er onbeschadigd uit en ik vermoed dat het dan ook geen schade heeft aangericht in de bak.
Ik heb zelf het vermoeden dat het een veertje is die uit één van de beide schakelaars komt (ARL / Overdrivebeveiliging) bovenop de bak. Heb de beide schakelaars gecontroleerd en zijn beiden (weer) intact.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-03-2011 19:23 #101138
door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
Bij een m40 zitten 3 veertjes van dat formaat direct onder 't deksel. Deze drukken elk op een kogeltje, welke op hun beurt weer in een groefje vallen van het selectiemechanisme. Als dat in 'n m46 ook zo zit, dan is wellicht 't deksel er een keer af geweest en toen per ongeluk zo'n veertje onderin gelazerd.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-03-2011 23:46 #101144
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
Ja,zon veertje is het.onderdeelnummer 87972.Ik zou het deksel er voorzichtig afhalen(om te voorkomen dat het weer gebeurt) en kijken of er een veertje ontbreekt,want zonder dat veertje zal het niet goed functioneren.Dit veertje drukt op een kogeltje,dat in de uitsparingen van de schakelstangen valt.
05-03-2011 14:43 #101167
door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
Ik heb het deksel er net afgehad.
Er staat één zo´n veertje die uit de rand van de bak steekt. Die is nog compleet met kogeltje.
Er loopt ook maar één stang door de M46 bak (die ik heb) om de boel te bedienen en die door het veertje op z´n plaats wordt gehouden.
Ik kan niet zien of er meer van die veertjes aanwezig horen te zijn.......
Er staat één zo´n veertje die uit de rand van de bak steekt. Die is nog compleet met kogeltje.
Er loopt ook maar één stang door de M46 bak (die ik heb) om de boel te bedienen en die door het veertje op z´n plaats wordt gehouden.
Ik kan niet zien of er meer van die veertjes aanwezig horen te zijn.......
05-03-2011 15:45 #101169
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
Ik weet niet waar een M46 origineel in geplaatst was, maar raad aan om de onderdeel boeken daarvan eens te bekijken. Als er meerdere veertjes in de bak zitten is het daar zeker uit te halen (en ook waar die dan zitten).
Bij de M40 en M41 had ik ze zo gevonden, maar ik kan de hele M46 bak niet vinden.
Bij de M40 en M41 had ik ze zo gevonden, maar ik kan de hele M46 bak niet vinden.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
06-03-2011 13:21 #101205
door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic HELP Los veertje onderin mijn versnellingsbak
Er staat hier op het forum onder de technische documentatie een uitgebreide beschrijving van de M45 / M46 met OD.
Hierin kon ik inderdaad afleiden dat er één veertje hoort te zitten. Dus ik denk dat het ergste leed geleden is. Waarschijnlijk heeft ooit iemand zo´n veertje onderin laten vallen.
Ik ben ook al opzoek geweest naar het kogeltje onderin de bak, maar kan niks vinden.
Dus ik doe de bak lekker weer dicht, doe er 2,3 liter ATF in en rijden met die handel................. hopen dat die goed is.
Hierin kon ik inderdaad afleiden dat er één veertje hoort te zitten. Dus ik denk dat het ergste leed geleden is. Waarschijnlijk heeft ooit iemand zo´n veertje onderin laten vallen.
Ik ben ook al opzoek geweest naar het kogeltje onderin de bak, maar kan niks vinden.
Dus ik doe de bak lekker weer dicht, doe er 2,3 liter ATF in en rijden met die handel................. hopen dat die goed is.