omlassen achteras
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2001 22:53 #57723
door
omlassen achteras is gemaakt door
Wie heeft wel eens een sedan-as geschikt gemaakt voor een combi? (door het omlassen van de draagarmsteunen) Ik ben benieuwd of de as hierdoor niet krom trekt, zodat je om de haverklap wiellagers kunt vervangen ??? Heb je b.v. een mal nodig, en is zo'n ding te leen/te huur ???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2001 22:30 #58079
door
Beantwoord door in topic omlassen achteras
Je slijpt van beide assen de flappen van de draagarm af.Op een manier dat je de combisteunen met ongeveer 1cm. overlap weer aan de as kunt lassen,je hebt dan ook weer de originele combi breedte.Let op de hoek van flens en boutgatenlijn.Doordat je steun aan steun last trekt de as niet krom en behoud zijn sterkte.Al 2 keer gedaan ,en je hebt weer een acceptabel motortoerental
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2001 19:42 #58078
door
natuurlijk een super idee. Is er zoiets voor mij te realiseren. (Combi nog te restauteren)Ben dus in berzit van eenb combi as, nu nog een sedan as. Heb je nog een stille.? Oh ja hoe zit het met de RDW keuring als men as-lasserij ziet??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2001 22:09 #58077
door
De ene sedan as die ik heb liggen heb ik helaas zelf nodig.Ze worden echter regelmatig te koop aangeboden.Wat het RDW betreft mag je gewoon niet aan een as lassen en zeker niet aan het aslichaam dus zijn de steunen nog het beste alternatief. succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2001 10:16 #58076
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2001 08:26 #58075
door
Andries,Wat is de status hiervan op dit moment? Ik zit met hetzelfde als jij, en ben benieuwd of je er al uit bent. Eventueel is er wat samen te doen??