velgen verven

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2001 15:24 #57718 door
velgen verven is gemaakt door
De velgen van de Amazon zien er nog goed uit. De achterkant zit stevig in de grondlak en een vlekje op het rubber is hier niet zo'n ramp. Het verven van de buitenkant van de velg (het zichtbare deel) kan op verschillende manieren. Natuurlijk gaat het verven het beste als de banden eraf zijn, maar dit doe je zelf niet even en als je het laat doen, moet de auto even op de blokken en daarna weer de banden op de velgen. Zijn er tips om de velgen van verf te voorzien zonder dat het rubber meegeverfd wordt? Heeft iemand hiermee ervaring (banden leeglaten, afplakken/spuiten???)(ik hoop dat jullie niet moe beginnen te worden van mijn vragen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2001 22:12 #58099 door
Beantwoord door in topic velgen verven
Beste Arno en anderen met dit idee,de beste manier is inderdaad stralen en poedercoaten, maar dat was niet jouw vraag.Als je een emmer vind die groot genoeg is, kan je die op maat snijden voor de velg die je wilt spuiten, bodem eruit halen om toegang te krijgen voor de spuitbus, ventiel even afplakken, het rubber van de band insmeren met groene zeep teneinde eventuele overspray gemakkelijk te verwijderen en klaar is Arno.Zo simpel is dat. De spuitringen heb ik ook wel eens kant en klaar in auto onderdelenshops zien liggen.Siang Phoa,ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2001 09:22 #58098 door
Beantwoord door in topic velgen verven
Dag Arno,Het was inderdaad niet jouw vraag, maar als je de mogelijkheid hebt de auto even op blokken te zetten, zou ik de velgen laten stralen en spuiten. Het kost wat tijd en geld, maar het is zoveel grondiger. Ik heb dat vorige maand ook laten doen en het resultaat is fantastisch; dat had ik zelf nooit gekund. Het scheelt ook een hoop gedoe met schuren/ontvetten, dat is gewoon erg lastig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2001 21:57 #58097 door
Beantwoord door in topic velgen verven
Mij is geadviseerd om de velgen te stralen en daarna in de natlak (2 componenten lak) te zetten. De epoxy is te hard en kan eraf breken bij het wisselen van de band, of op een andere manier. De lak geeft iets mee en barst er daardoor niet af. Als ondergrond na het stralen natuurlijk een primer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2001 14:19 #58096 door
Beantwoord door in topic velgen verven
Eerst goed met staalwol de huidige verf eb roestaanzettingkjes wegboenen. Lekker je banden vol laten en met tessa (of ander schildertape)de rubberband afplakken. Goed strak in veel kleine strookjes.Steeds rakend aan de cirkel van de velgrand. Knip een grove mal uit karton die je vervolgens over de afgeplakte binnenste rand van de band houdt. Voorspuiten met een primer en door naar het volgende wiel met je karton mal. Let op voor tocht en dek carrosserie minstens met krantenpapier af. Oh ja: ventiel gewoon lekker intapen!Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2001 22:26 #58095 door
Beantwoord door in topic velgen verven
Deze manier heb ik dus 3 jar geleden toegepast en het resultaat is dat er nu weer roest op komt zetten uit de diepe naad tussen de twee velgdelen (binnenste verticale en buitenste rand waar de band om zit)Conclusie: als je het doet'doe het dan meteen goed en laat de velgjes stralen en lakken zoals al eerder is verteld. Ga ik nu ook weer doen.Groeten, Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2001 22:15 #58094 door
Beantwoord door in topic velgen verven
beste arno, velgen gewoon met de kwast schilderen en inderdaad de band laten leeglopen. eerst gronden met menie, daarna met de gewenste kleur, spuiten geeft een te dunne bescherming

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2001 22:16 #58093 door
Beantwoord door in topic velgen verven
beste arno, velgen gewoon met de kwast schilderen en inderdaad de band laten leeglopen. eerst gronden met menie, daarna met de gewenste kleur, spuiten geeft een te dunne bescherming

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.