overdrive schakelt niet uit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2001 00:55 #57623 door
overdrive schakelt niet uit is gemaakt door
Ik heb net 3500 mijl door Italie gereden zonder een enkel probleem, totdat...Op de terugweg, tijdens een hele hete dag, aan het einde van een rit van drie uur snelweg wilde de overdrive niet meer uitschakelen. Zelfs terugschakelen naar de derde versnelling verhielp het probleem niet (3+OD dus). In de tweede en eerste versnelling had ik geen probleem.Nadat de tol betaald was en ik weer opschakelde (met de OD-schakelaar uit)leek het of in de derde versnelling de overdrive steeds heen en weer schakelde tussen aan en uit en in de vierde was hij weer aan.De dag daarna was het stukken koeler en had ik geen problemen meer (van Noord Italie tot in Nederland).Mijn vragen:-Waardoor komt dit (kan de OD de opgebouwde oliedruk niet kwijt, blijft er een klep openstaan, is de remvoering vast gaan zitten)?-Hoe kan ik het verhelpen?-Wat kost dat? -Waarom gaat een OD kapot als je achteruitrijdt als de OD ingeschakeld is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2001 23:49 #58348 door
Beantwoord door in topic overdrive schakelt niet uit
Beste Wietse,die keren dat ik met mijn overdrive problemen gehad heb, was dat telkens een electrisch probleem, schoonmaken van contactjes helpt soms, mijn eerste reactie is, maar ik ben geen echte techneut, dat je het relais moet vervangen.Sinds ik dat gedaan heb, heb ik geen problemen meer.Siang Phoa,ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.