bak schakeld niet meer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2001 09:11 #57595 door
bak schakeld niet meer is gemaakt door
Op de terugweg van een weekendje ardenne krijg ik de versnellingsbak niet meer geschakeld met draaiende motor. De versnellingshandel is dan alleen nog maar met enig geweld in z"n vrij te krijgen. Zonder draaiende motor schakeld de bak gewoon en zonder problemen. Ik ben thuis gekomen door de bak in z'n 4 te zetten, de motor starten en dan met slippende koppeling weg te rijden. Ik heb wel het gevoel dat de koppeling zachter is en pas later bij het intrappen iets doe. Ik weet niet of dit het probleem kan zijn omdat ik altijd heb begrepen dat een hydraulische koppeling niet afgesteld hoeft te worden. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en wat te doen. Het is overigens een P1800 met overdrive.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2001 12:43 #58432 door
Beantwoord door in topic bak schakeld niet meer
Beste MartienWaarschijnlijk ontkoppeld je koppeling niet goed meer, ga als volgt te werk.1 controleer de vloeistof in het reservoir 2 controleer de koppelingscilinder op lekkage (komt vaak voor)3 stel de koppeling opnieuw af (ook een koppeling met hydraulische bediening moet gesteld worden.Test het geheel en je zult merken dat de bak weer schakeld als boter. Is dit niet het geval dan kan de koppelingsplaat ook versleten zijn.succes Kees.Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.