aandrijfas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2001 20:52 #57513 door
aandrijfas is gemaakt door
Hoe kan ik het achterwiellager van een amazon vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2001 15:48 #58619 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Je geeft als omderwerp "Aandrijfas" op, en vervolgens vraag je, hoe een achterwiellager te vervangen. Dit zijn twee onderwerpen die niets met elkaar te maken hebben.Om het het achterwiellager te vervangen moet je enige kennis van zaken hebben, je moet demonteren remtrommel, remschoenen, handremkabel los, ankerplaat, en dan kun je de steekas er uit trekken waar het lager op geperst zit.Je moet beschikken over speciaal gereedschap om het lager van de steekas te halen en het nieuwe lager weer op de steekas te persen.Vervolgens moet het nieuwe lager opnieuw worden afgesteld. Bedenk je dus goed voor dat je hier aan begint.!!!!Succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2001 18:38 #58618 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Het wiellager zit toch in de achteras en op de aandrijfaf naar het wiel?M'n remmen heb ik ooit zelf gereviseerd, dus die haal ik zo uitelkaar.Dat afstellen van het lager gaat toch niet verder dan het positioneren van het lager op de juiste plaats in de lengterichting van de steekas?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2001 22:01 #58617 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
De aandrijfas is de as tussen versnellingsbak en achteras (cardan) ook wel tussenas of cardanas genoemt. Wat jij bedoelt is de steekas.Ja het achteraswiellager zit in de achteras het ene gedeelte zit op de steekas geperst (het rollager zelf) en de cup (waar het rollager in draaid) zit in de achteras.Het afstellen van het nieuwe lager gaat met shims die tussen de achteras en de ankerplaat zitten. Aan jouw reactie begrijp ik dat zo ver nooit bent gekomen, wellicht had je de shims dan tegen gekomen.Het afstellen is een verhaal apart en als je dat nog nooit gedaan hebt, zou ik dit niet op eigen houtje doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2001 13:43 #58616 door
Beantwoord door in topic aandrijfas
Die shims heb ik er al een keer afgehad, verder ben ik niet gegaan omdat het lager er goed en vet uit zag er was ook geen speling op te voelen. De APK keurmeester zei echter dat een lager zonder speling ook geluid kon maken en dus versleten kon zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.